A legújabb hazai – felfrissült a Mercedes B osztály

Elsőre a külső elemeken talán fel sem tűnik, de felfrissült a Kecskeméten is gyártott Mercedes-Benz B osztály.

Szabó Péter
2014. 09. 13. 18:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kívülről az enyhén megnövelt légbeömlők, némi króm és az óvatos kezekkel módosított hátsó lámpatest árulkodik szakavatott szemek számára a B osztály frissítéséről. Emellett az opcionális, eltérő megjelenésű, LED High Performance fényszórórendszer elérhetősége módosíthat a megjelenésen, amelyet a fényképeken vörös színben pompázó modell által viselt sportcsomaggal lehet feldobni. Belül az immár 8 colosra hízott központi kijelző megkapta a Mercedes–Benz legújabb rendszerét, a belső hangulatvilágítást immár 12 színben szabhatjuk személyre és kulcs nélküli rendszert is kérhetünk.

A biztonsági rendszerek közül az ütközést megakadályozó érzékelők már 60 és 200 km/h mögött működnek, részlegesen önálló, autonóm fékezést lehetővé téve. Emellett az éberségfigyelő ötfokozatú skálán tájékoztatja a vezetőt a pihenés idejéről. A Mercedes connect me szolgáltatásával az autón belülről könnyen elérhetőek a különböző szolgáltatások, például az assistance vagy a vészhívás. A motorkínálaton nem változtattak jelentősen a gyáriak, igaz, a négy dízel és a négy benzines nem is igényelt sok bővítést. Az újdonságot a B 200 CDI 4Matic jelenti, amely az összkerékhajtást 136 lóerős öngyulladós erőforrással is kombinálhatóvá teszi. A gázzal működő B 200 és az elektromos B osztály megjelenése jelenti a nagy újdonságot: ezek forgalmazása novembertől kezdődik.

Utóbbi nem fukarkodik a teljesítménnyel: az elektromotoros kivitel rögtön 180 lóerőt és 340 Nm nyomatékot ad a vezető kezébe, 7,9 másodperces 0–100-as sprintet lehetővé téve. Az egyetlen előremeneteli fokozat meglehetősen hosszú, amit a 160 km/h-s végsebesség is bizonyít. Ennek ellenére a 28 kWh-s lítiumion akkumulátor csomag vegyes felhasználás mellett mindössze 137 kilométeres hatótávot szavatol, amely kissé sovány egy hosszabb utakra termett modell esetében. A teljes feltöltés hagyományos konnektorról 3 és fél órát vesz igénybe, de ebből az első két órában már 96 kilométernyi elektron belecsordul az akkucsomagba (a teljes töltési idő 57 százaléka alatt a töltés 70 százalékos szintet ér el).

Míg a különleges hajtásláncokra még várni kell, az aktualizált B-osztály már rendelhető, ezzel fokozva a konkurenciát az újonnan érkezett BMW 2-es Active Touerrel szemben. Az alapárak vélhetően nem változnak, így listaáron 7 millió forinttól lehet elérni a frissített B osztályt is, amelyhez már a 4 év vagy 120 ezer kilométeres garanciális perióduson belüli szervizek is járnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.