A sportos kialakítású, ötajtós ferde hátú az igényességre törekvő kialakítást tovább viszi, miközben több hagyománnyal is szakít. A magas építés helyett ezúttal az izmos kiálláson van a hangsúly, amelyet a különösen széles, 198 centiméteres kialakítás hangsúlyoz. A kötelező show-elemeket leszámítva a DS Divine szériaközeli állapotot tár elénk, így nem tűnik elképzelhetetlennek, hogy akár egy-két éven belül megjelenjen sorozatgyártásban is. 4,21 méteres hosszával például remekül beillene a DS4 helyére.
Belül már messzebb rugaszkodtak a valóságtól a tervezők: a Swarovskival közösen tervezett miliőbe négy különálló ülés fért, amelyeket a teljes hosszúságú középkonzol választ el hátul is egymástól. A belső tér különlegességét az is adja, hogy a tervezők fejében a külsőhöz hasonló személyre szabhatóság motoszkált, megfejelve azzal, hogy a három belső hangulatot az anyagok és betétek gyors cserélhetőségének köszönhetően mindössze 15 perc alatta kedvünk alatt változtathatjuk. Az anyaghasználat sem mindennapi: kristályüveget, fekete gránitot és aranyat is találunk a tanulmányban.
A motorizáltságot tekintve az 1,6 literes turbómotorra támaszkodtak a fejlesztők, a négyhengeresből ezúttal 271 lóerőt kipréselve, amelyet tekintélyes, 330 Nm-es csúcsnyomaték körít 1900-as fordulattól egészen 5500-ig. Az első kerekeket hajtó erőforrás továbbra sem szomjúságáról híres: az Euro 6-os normát teljesítő motor a gyári vegyes adatok szerint 6,2 literrel beéri 100 kilométeren. Egyelőre az kérdéses, hogy mennyi kerül szériába a DS Divine-ból, de a tanulmány izgalmas kialakítását tekintve valószínűleg senki sem bánná, ha az általa megmutatott ösvényen haladna tovább a márka a DS jövőjével.