A platós Tristar vetíti előre az új VW Transportert

Hamarosan megnyitja kapuit a párizsi autószalon, de úgy látszik, a Volkswagen nem szeret várni.

Kenéz Tibor
2014. 09. 25. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jármű a platós kialakításától és néhány különleges részletétől eltekintve szinte készen áll a sorozatgyártásra mint a Transporter legújabb nemzedéke. A legendás német rockbanda, a The Scorpions közreműködésével leleplezett Tristart a gyáriak egy svájci bicskához hasonlítják, hiszen a koncepcióautó egyszerre nyújt kiváló terepképességeket és szállítási lehetőségeket mind az emberek, mind pedig a csomagok számára. Ezzel a négykerekű akár egy mobil műhely, egy ultramodern iroda vagy akár egy tengerparti szörfmobil szerepét is képes hiánytalanul betölteni.

A 4788 milliméter hosszú, 2320 milliméter széles és 2066 milliméter magas, platós felépítésű Tristar kibővített kabint és rövidített tengelytávot kapott, s az állandó 4Motion összkerékhajtásnak, a 30 milliméterrel megemelt hasmagasságnak és a mechanikus hátsó differenciálműnek köszönhetően terepen is igencsak otthon érzi magát. A jelenlegi Transporterhez viszonyítva sokkal modernebbnek hat az autó, habár a laikusok számára – akárcsak a legtöbb új Volkswagen esetében – nehéz feladat lehet meghatározni a pontos változtatásokat, még ha számukra is egyértelmű, hogy melyik az újabb modell. Pedig bőven akadnak újítások a formatervet illetően is: a jól megszokott módszerhez folyamodva ledes fényszórókat és markáns, kifejezetten modern vonalakat kapott a Tristar. Az összkép talán hátul változott leginkább, ahol a platós kialakítástól eltekintve az eddig függőleges elrendezésű lámpatesteket vízszintesre cserélték.

Az utastérben ugyancsak bajban lehetnek a hozzá nem értők, hiszen – ha nem vesszük figyelembe a koncepció kirívó konfigurációját – néhány apróbb formai finomítás, újabbra cserélt kezelőszervek és a márka legújabb modelljeihez igazodó kormánykerék lehet a leginkább árulkodó pont. Ez persze nem jelent hátrányt, hiszen a típus kedvelői nem is várnak mást a gyártótól, mint a folyamatos minőségi javulást, amit a Tristar esetében már a képek alapján is könnyedén megállapíthatunk – előrevetítve ezzel a luxuskivitelű Multivan fényűző kabinját is. A koncepcióautó bővített kabinja egyébként kiválóan variálható, és rengeteg érdekes extrával van felszerelve, ahogyan a képeken is látszik.

A tanulmányautón a kézenfekvőnek tűnő plató alatt található egy vízhatlan rekesz, melybe féltettebb dolgainkat helyezhetjük, s itt egy további pótkerék is megtalálható. A Tristart egyébként a kétliteres TDI dízelmotor 204 lóerőt és 450 newtonmétert felvonultató változata hajtja, a csúcsteljesítmény 4000-es fordulattól, a nyomatékmaximum pedig 1400-tól áll a sofőr rendelkezésére. A hajtást hétfokozatú DSG automata váltó közvetíti. A 0–100-as sprinthez 10 másodpercre van szükség, a végsebesség 185 km/h.

A Volkswagen tehát nem várt sokáig a Mercedes-Benz V osztály és Vito megjelenésére adott válasszal, és a Tristar bemutatásával jelezte, hogy a vásárlás előtt állóknak akár érdemes lehet kivárni a jövő tavaszi genfi autószalont, ahol bemutatkozhat a T6-os Transporter.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.