A japánok a mai napon két véglegesnek tűnő képet adtak ki az autóról, ami Európában HR-V néven fog startolni, vagyis az ezredforduló környékén piacra dobott, nem mellesleg kimondottan sikeres kompakt szabadidőmodell újraéled. A Honda képein ugyan még csak a „HR-V Prototype” felirat díszeleg az autó rendszámtábláján, azonban nem kérdés, hogy a crossover már teljesen végleges fázisban van, és készen áll az európai piac meghódítására.
A technikai információkkal egyelőre nagyon szűkszavúak a japánok, így semmi érdemleges hivatalos adatot nem tudunk közölni az autóról, azonban az európai vásárlói szokásokat ismerve nem tehetik meg, hogy ne tegyék be a márka remekül sikerült, 120 lóerős 1,6 literes dízelmotorját a motorháztető alá, de vélhetően egy benzines egység is szerepelni fog a kínálatban. Alapesetben biztosan elsőkerék-hajtású lesz a HR-V, de elképzelhető, hogy felár ellenében összkerékhajtást is kérhetünk.
Egészen bizonyos, hogy a HR-V alaposan fel fogja forgatni a kis crossoverek piacát, ugyanis a Hondától megszokott módon nagyon praktikusnak ígérkezik: okos ülésrendszerével és a vezetőülés alatti üzemanyagtankjával mind variálhatóságban, mind pedig helykínálatban remekelni fog, így a 4,3 méter hosszú, 177 cm széles és 1,6 méter magas, 2610 mm tengelytávolságú autó személyében biztosan egy igazán családbarát autót ismerhetünk majd meg. Elképzelhető, hogy a HR-V még az idén rendelhető lesz, egyelőre ismeretlen áron – szerintünk nagyjából a Civiccel lesz egy árban. Annyi viszont bizonyos, hogy a premier október első napjaiban, a párizsi autószalonon várható, és a kiállításon már minden bizonnyal a végleges verziót köszönthetjük.