A B szegmensbe tartozó koncepció számos izgalmas megoldást tartalmaz, amelyek némelyikét hamarosan a széria modellekbe is beülteti a gyártó. Ráadásul a Hyundai Veloster szellemét is megidézi a Renault újdonsága, hiszen a tanulmányautó ugyanúgy két ajtóval rendelkezik a jobb oldalon és eggyel a balon, mint a nálunk már nem kapható dél-koreai modell. Az aszimmetrikus ajtóelrendezés azonban csak egy a majd 100 innovatív megoldás közül, amelyek jó része még 2020 előtt látható lesz a széria modellekben.
Az EOLAB a nevét Aeolous, a görög szélisten és a laboratórium kombinációjából kapta, ami abszolút helyénvaló, hiszen olyan technológiákkal van dolgunk, amelyek a jövőbe mutatnak. Így a motor is, amely a gyártó ígérete szerint 1 literes fogyasztásra képes, ami 22 g/km szén-dioxid-kibocsátással jár. A Volkswagen már megmutatta, hogy lehet gyártani olyan autót, amely egy liternél is kevesebbet fogyaszt, s úgy tűnik, most a Renault próbálja megvalósítani ugyanezt. A Clio méretű autó tervezése során leginkább a tömegre, az aerodinamikára és a Z.E. Hybrid modell hajtásláncának legjobb felhasználására koncentráltak a szakemberek. Az autóban ennek megfelelően egy egyliteres, háromhengeres SCe benzimotor dolgozik, méghozzá 75 lóerős (95 Nm) teljesítménnyel.
A belsőégésű erőforrást egy 67 lovas villanymotor egészíti ki, melynek nyomatéka 200 Nm. Utóbbit a tanulmányautó kuplung nélküli, háromfokozatú sebességváltójának házába integrálták és természetesen az első kerekeket hajtja a rendszer. A tömeg esetében a speciális anyaghasználatot kell megemlítenünk: az ultravékony szélvédő, a magnézium tető és a fix motorháztető eredményeképpen 955 kg-ot nyom az EOLAB, egy hasonlóan felszerelt és hasonló teljesítményű Cliónál 400 kilóval kevesebbet. Mindezt persze csak a franciák marketingrészlege állítja, a valóságban nincs ennyi különbség, ugyanis a katalógusadatok szerint a legnehezebb Clio (1.5 dCi EDC) 1227 kg-ot nyom, tehát a differencia még további felszereléseket beletéve is legfeljebb három mázsa.
A mérnökök légrugózással és légterelőkkel, speciális kerekekkel próbáltak minél kisebb légellenállást elérni. Ennek eredménye a 0,235-ös érték, ami a Clióval szemben 30 százalékos javulást jelent. Az ilyen jelentős különbség autópálya-tempónál érzékelteti a hatását igazán, ahol a francia szakemberek szerint mintegy 1,2 literrel eszik kevesebbet a kínálatban jelenleg is szereplő kisautónál a tanulmány. Az EOLAB hamarosan, egészen pontosan az októberben startoló párizsi autószalonon mutatkozik majd be.