Egyliteres tanulmány mutatja meg a Renault jövőjét

A Renault nem csak a közeljövőre gondol, az EOLAB-bal a középtávú terveik kerülnek terítékre.

Csizsek Ádám
2014. 09. 22. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A B szegmensbe tartozó koncepció számos izgalmas megoldást tartalmaz, amelyek némelyikét hamarosan a széria modellekbe is beülteti a gyártó. Ráadásul a Hyundai Veloster szellemét is megidézi a Renault újdonsága, hiszen a tanulmányautó ugyanúgy két ajtóval rendelkezik a jobb oldalon és eggyel a balon, mint a nálunk már nem kapható dél-koreai modell. Az aszimmetrikus ajtóelrendezés azonban csak egy a majd 100 innovatív megoldás közül, amelyek jó része még 2020 előtt látható lesz a széria modellekben.

Az EOLAB a nevét Aeolous, a görög szélisten és a laboratórium kombinációjából kapta, ami abszolút helyénvaló, hiszen olyan technológiákkal van dolgunk, amelyek a jövőbe mutatnak. Így a motor is, amely a gyártó ígérete szerint 1 literes fogyasztásra képes, ami 22 g/km szén-dioxid-kibocsátással jár. A Volkswagen már megmutatta, hogy lehet gyártani olyan autót, amely egy liternél is kevesebbet fogyaszt, s úgy tűnik, most a Renault próbálja megvalósítani ugyanezt. A Clio méretű autó tervezése során leginkább a tömegre, az aerodinamikára és a Z.E. Hybrid modell hajtásláncának legjobb felhasználására koncentráltak a szakemberek. Az autóban ennek megfelelően egy egyliteres, háromhengeres SCe benzimotor dolgozik, méghozzá 75 lóerős (95 Nm) teljesítménnyel.

A belsőégésű erőforrást egy 67 lovas villanymotor egészíti ki, melynek nyomatéka 200 Nm. Utóbbit a tanulmányautó kuplung nélküli, háromfokozatú sebességváltójának házába integrálták és természetesen az első kerekeket hajtja a rendszer. A tömeg esetében a speciális anyaghasználatot kell megemlítenünk: az ultravékony szélvédő, a magnézium tető és a fix motorháztető eredményeképpen 955 kg-ot nyom az EOLAB, egy hasonlóan felszerelt és hasonló teljesítményű Cliónál 400 kilóval kevesebbet. Mindezt persze csak a franciák marketingrészlege állítja, a valóságban nincs ennyi különbség, ugyanis a katalógusadatok szerint a legnehezebb Clio (1.5 dCi EDC) 1227 kg-ot nyom, tehát a differencia még további felszereléseket beletéve is legfeljebb három mázsa.

A mérnökök légrugózással és légterelőkkel, speciális kerekekkel próbáltak minél kisebb légellenállást elérni. Ennek eredménye a 0,235-ös érték, ami a Clióval szemben 30 százalékos javulást jelent. Az ilyen jelentős különbség autópálya-tempónál érzékelteti a hatását igazán, ahol a francia szakemberek szerint mintegy 1,2 literrel eszik kevesebbet a kínálatban jelenleg is szereplő kisautónál a tanulmány. Az EOLAB hamarosan, egészen pontosan az októberben startoló párizsi autószalonon mutatkozik majd be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.