Egyterű dömping a Fordtól a Párizsi Autószalonon

Az október elején kezdődő Párizsi Autószalonra a Ford egyterű kínálatának megújítását tűzte ki céljául.

Kenéz Tibor
2014. 09. 19. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kék oválosok kompakt egyterűje az alapjait adó Focushoz hasonlóan alaposan megújult kívül és belül egyaránt. Szemből nem okoz meglepetést az autó, hiszen a Ford egyen arcát kapta meg annak jellegzetes, hatalmas hűtőrácsával és agresszívnak mondható, LED-es nappali menetfényeket tartalmazó első fényszóróival. Hátul kevésbé szembetűnő a változás, ugyanakkor a kisebb lámpatestekkel és enyhén átrajzolt lökhárítóval valamivel harmonikusabb hatást kelt az érdekes farrész.

Az utastérben – ahogyan eddig is – a Focus megoldásai köszönnek vissza, ám ezúttal már a kompakt frissített verziójából. A gombtengert felváltotta a 8 colos érintőkijelzőn megjelenő SYNC 2 információs rendszer, mely könnyebb és átláthatóbb kezelést ígér. A kellemesebb anyaghasználatról is biztosít minket az amerikai gyártó, de nem marad ki a fűthető kormánykerék, a szebb küszöbborítások és a csomagtér elválasztó hálóhoz való rögzítési pontok az első és második üléssor mögött egyaránt.

A menetkomfort is sokat javult, ugyanis vastagabb oldalsó üvegeket és hatékonyabb nedvszívó tömítést kapott mindkét C-Max az oldalsó visszapillantók és a csomagtér környékén, amivel sikeresen csökkentették a menetzajt és a vibrációkat is. Ezentúl ráadásul a motor hangjai sem jutnak be olyan könnyen az utastérbe, ugyanis a motortérben található hőpajzs hangszigetelő anyaggal lett megtöltve, amiből a dízel verzióknak extra adag jutott.

A motorkínálat sem maradt változatlan, hiszen mind dízel, mind pedig benzines fronton bekerültek a márka legújabb 1,5 literes motorjai. Míg a TDCi 120 lóerővel, addig az EcoBoost 150 és 180 lóerővel ostromolja majd az aszfaltot. Természetesen más alternatívát is kínál a Ford, így az öngyulladósok palettáján a felfrissített 2.0 TDCi áll rendelkezésünkre 140 vagy 163 lóerővel, míg ha valaki benzinesre vágyik, az az 1.0 EcoBoost 100, illetve 125 tagú ménest megmozgató változatai közül választhat, amennyiben nem szimpatikusak a 1,5-ös újdonságok.
Az újítások sora azonban itt sem áll meg, ugyanis a már eddig is dinamikusnak számító C-Max kormányzását és felfüggesztését is tovább tökéletesítették.

 

Az extrák terén is fejlődtek az egyterűek: a páros megkapta a márka MyKey rendszerét, mellyel „kulcsra programozhatjuk” az autót, maximalizálva így annak sebességét, a hangrendszer maximális hangerejét és egyéb hasonló tulajdonságokat. A Volkswagenhez hasonlóan a Ford is szeretne a pémiumok felé húzni, így feláras tételként elérhetőek lettek olyan biztonsági és kényelmi extrák is, mint az adaptív bi-xenon fényszórók, a parkolóasszisztens, keresztirányú forgalmat figyelő rendszer vagy a bizonyos sebesség felett automatikusan fékező Active City Stop rendszer is. A gyártó tehát nem mérte szűkmarkúan az újításokat, így az alapok kivételével szinte mindent érintett ráncfelvarrásuk a C-Maxok esetében, melyek a hamarosan startoló Párizsi Autószalonon mutatkoznak majd be, míg a kereskedésekbe leghamarabb 2015-ben érkezhetnek majd meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.