Előkelő atléta: még erősebb a Bentley Mulsanne Speed

Ahogy mindenki más, úgy a Bentley is gőzerővel készül a hamarosan startoló párizsi autószalonra.

Csizsek Ádám
2014. 09. 18. 6:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azonban nem csupán a teljesítmény tekintetében javult a frissített verzió a korábbihoz képest, hanem hatékonyságban is jobb értékekkel szembesülhetünk. A Mulsanne méretes motorházteteje alá bújtatott 6,75 literes V8-as immáron 530 lóerős csúcsteljesítménnyel szolgál, de leginkább az ikerturbós nyolchengeres nyomatéka igazán sokkoló. A luxusszedán frissített kiadása 1100 Nm-rel kényeztet, ami ráadásként már 1750 1/perces főtengelyfordulattól rendelkezésre áll. A fent említett képességeknek, valamint a motorhoz kapcsolt nyolcfokozatú automata váltónak köszönhetően a Bentley büszkesége mindössze 4,9 szekundum alatt abszolválja a 0–100-as sprintet, míg maximális tempója 305 km/h.

A gyártó célja nem más, mint a világ leggyorsabb ultra-luxusautójának elkészítése volt, amihez – valljuk be – tényleg közel járnak az angolok. Noha a gyorsulás és végsebesség tekintetében is figyelemre méltó teljesítményt nyújt a Mulsanne, megjegyzendő, hogy úgy képes mindezt produkálni, hogy közben 2685 kilogrammos tömeget kell cipelnie. A Mulsanne Speed a gyártó elmondása szerint mintegy 13 százalékkal hatékonyabb a leköszönő kiadásnál, ami egyben azt is jelenti, hogy a hatótáv 80 km-rel növekedett. Persze csodák nincsenek, a lehengerlő teljesítmény és az irdatlan tömeg miatt már a gyári vegyes fogyasztás is 14,6 literre adódik.

A szakemberek nem csupán a motorhoz nyúltak hozzá, az autó egyéb pontjait illetően ugyancsak előrelépésről számolhatunk be: a Mulsanne Speed állítható sportfutóművet és állítható karakterisztikájú kormányművet kapott. Előbbivel a légrugózás jelentősen feszesebbre állítható, míg utóbbi sokkal reszponzívabbá és pontosabbá válik a dinamikus üzemmód aktiválásával. A külső tekintetében a bázismodellhez képest az első lökhárító alacsonyabban húzódik, a hűtőnyílásokat rozsdamentes rács fedi, az első és hátsó lámpák pedig sötétebb hátteret kaptak. Az új Mulsanne Speeden debütál a Bentley új, forgásirányos felnije is. A 21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsából tehát külön példányt gyártanak a jobb és a bal oldalra.

Az utastérben új anyagok és betétek várják a sofőrt és utasait. A legszembetűnőbb és legszebb részletek egyike a gyémántmintás bőrkárpitozás – új színek és anyagok, újfajta varrási minta fiatalítja meg többek között az utaskabint. A zongoralakk ezúttal helyénvaló, ahogy a kézzel készült karbonelemek is tovább növelik a különleges anyagok sorát. Aki a legfrissebb, legerősebb Mulsanne Speed modellt szeretné a garázsában tudni, annak legalább télig várnia kell, decemberben érkeznek meg ugyanis az első példányok a tulajdonosokhoz, akik meglehetősen mélyen a pénztárcájukba nyúlnak: honosítva egy példány hozzávetőlegesen 110 millió forinttól elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.