Frissült a Kia Rio és a Venga, erősít az Optima

A Kia jól megtöltötte ágyúját a párizsi autószalonra és nem habozott: egyszerre ellőtte az összes puskaport.

Szabó Péter
2014. 09. 30. 16:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezdjük a kisebb modellekkel: a Venga és a Rio mintegy négy év után frissül fel, az átdolgozás során pedig inkább az aktualizálást helyezték középpontba a fejlesztők. Ez a külsőn jól látható: az átdolgozott lámpatestek, a határozottabbra húzott lökhárítók és a karakteresebb hűtőrácsok még jobban feldobják a típusokat, miközben azok szín- és kerékválasztéka is gyarapodott. Belül némi krómmal, valamint új generációs központi rendszerrel fokozták a hangulatot. Az új, hétcolos egység gyorsabb működést ígér.

A motortérben a márka aktuális erőforrásait találjuk: a Rio esetében négy lehetőség közül választhatunk 75 és 109 lóerő között, öt- vagy hatfokozatú kézi, esetleg négyfokozatú bolygóműves váltóval. A Venga 77-től 128 lóerőig merészkedik, a motorok terén összesen hatféle választást felmutatva. A modellek opcionálisan elérhetők a Kia második generációs ISG technológiájával, ami többek között csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal, start-stop rendszerrel és átdolgozott vezérléssel igyekszik még takarékosabb működésre sarkallni a modelleket. Nem is rosszul: az 1,4-es, 90 lóerős dízel Venga például 4,3 literes vegyes fogyasztást tud felmutatni.

Mindkét típus a csütörtöki párizsi premier után a jövő év elején kerül a hazai kereskedésekbe, ahol előreláthatólag változatlan áron válnak elérhetővé. Nem így az Optima T-Hybrid, ami egyelőre koncepció formájában teszi tiszteletét a seregszemlén. A hálózatról nem tölthető hibrid lényegi előrelépése a szériaváltozathoz képest, hogy a gyáriak lecserélték a kétliteres, benzines szívómotort az 1,7 literes turbódízelre, a hozzá csatlakozó elektromos hajtás pedig már 48V-os akkumulátorokból meríti erejét. A dízelmotort elektromosan vezérelt turbófeltöltővel tették hatékonyabbá, miközben az új generátor szinte vibrációmentes beindulást szavatol.

Egyelőre a Kia illetékesei konkrétummal nem szolgáltak a rendszer teljesítményét és hatékonyságát illetően, de nem nehéz megjósolni, hogy 170-180 lóerő közötti rendszerteljesítmény mellett 4 liter körüli gyári vegyes átlagra számíthatunk. A típus szériagyártásáról még nem született döntés; a dízel-hibrid hajtáslánc még fejlesztés alatt áll.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.