Kezdjük a kisebb modellekkel: a Venga és a Rio mintegy négy év után frissül fel, az átdolgozás során pedig inkább az aktualizálást helyezték középpontba a fejlesztők. Ez a külsőn jól látható: az átdolgozott lámpatestek, a határozottabbra húzott lökhárítók és a karakteresebb hűtőrácsok még jobban feldobják a típusokat, miközben azok szín- és kerékválasztéka is gyarapodott. Belül némi krómmal, valamint új generációs központi rendszerrel fokozták a hangulatot. Az új, hétcolos egység gyorsabb működést ígér.
A motortérben a márka aktuális erőforrásait találjuk: a Rio esetében négy lehetőség közül választhatunk 75 és 109 lóerő között, öt- vagy hatfokozatú kézi, esetleg négyfokozatú bolygóműves váltóval. A Venga 77-től 128 lóerőig merészkedik, a motorok terén összesen hatféle választást felmutatva. A modellek opcionálisan elérhetők a Kia második generációs ISG technológiájával, ami többek között csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal, start-stop rendszerrel és átdolgozott vezérléssel igyekszik még takarékosabb működésre sarkallni a modelleket. Nem is rosszul: az 1,4-es, 90 lóerős dízel Venga például 4,3 literes vegyes fogyasztást tud felmutatni.
Mindkét típus a csütörtöki párizsi premier után a jövő év elején kerül a hazai kereskedésekbe, ahol előreláthatólag változatlan áron válnak elérhetővé. Nem így az Optima T-Hybrid, ami egyelőre koncepció formájában teszi tiszteletét a seregszemlén. A hálózatról nem tölthető hibrid lényegi előrelépése a szériaváltozathoz képest, hogy a gyáriak lecserélték a kétliteres, benzines szívómotort az 1,7 literes turbódízelre, a hozzá csatlakozó elektromos hajtás pedig már 48V-os akkumulátorokból meríti erejét. A dízelmotort elektromosan vezérelt turbófeltöltővel tették hatékonyabbá, miközben az új generátor szinte vibrációmentes beindulást szavatol.
Egyelőre a Kia illetékesei konkrétummal nem szolgáltak a rendszer teljesítményét és hatékonyságát illetően, de nem nehéz megjósolni, hogy 170-180 lóerő közötti rendszerteljesítmény mellett 4 liter körüli gyári vegyes átlagra számíthatunk. A típus szériagyártásáról még nem született döntés; a dízel-hibrid hajtáslánc még fejlesztés alatt áll.