A külsőről hosszasan lehetne értekezni és vitatkozni, de tény, hogy a típus már rég levetkőzte magáról a kezdeti kerekded bájt, melynek helyére sportos vadság és kimért agresszió került. Ezt a hatást elsősorban a fényszórók szűkebbre szabásával érték el a tervezők, ami szigorú tekintetet kölcsönöz a kocsinak. A további trükkök jellemzőek az Audira: éles fénytörő övvonal emeli ki a hangsúlyos kerékjárati íveket, az arányok játékával pedig szélesebbnek és laposabbnak hat az autó. A TT szériában kapja majd meg a xenon fényszórókat, felárat csak a ledes egységekért kérnek majd a forgalmazók.
Bár az összbenyomás változott, a méret egy helyen módosult jelentősen, a tengelytávolság 37 milliméterrel nyúlt meg, kicsit több mint 2,5 méterre – ez vélhetően még kisebb alulkormányozottsági hajlamot eredményez. A csekélyebb túlnyúlásoknak köszönhetően nagyobb önbizalommal veselkedhetünk majd neki a fekvőrendőröknek. A lényeg a felszín alatt van. Az acél-alumínium ötvözetek és a polimerek szélesebb körű használata 50 kilogrammos fogyókúrát eredményezett.
A hátsó szükségülések helyét továbbra is elfoglalja a tető, cserébe 280 (+30) liter raktér marad a csomagtartóban. Az alumínium és a magnézium alkalmazásának köszönhetően a háromféle színben kérhető vászontetőt az elődhöz képest 3 kilogrammal lett könnyebb, mindössze 39 kilót nyom. Ennek köszönhetően a beszállómodell feltankolva 1,32 tonna tömeggel rendelkezik. Zárt tetővel egyébként nem rossz a légellenállás, az együttható 0,3. A tetőt az elektromotorok mindössze 10 másodperc alatt nyitják vagy csukják, egészen 50 km/h sebességig. A megelőzötteknek 120-as tempó felett kiemelkedő hátsó légterelő int búcsút.
Nem csak ügyesebb, halkabb is a Roadster az elődjénél: a gyáriak szerint a belső zajszint 6 decibellel csökkent, ami óriási különbség. Ha ennek csak a harmadát tapasztaljuk átlagosan, akkor is sokkal kulturáltabb autót kapunk.
Az utastér kialakításával és az interfészek reformjával új utakra lépett az Audi. A középen elhelyezett kijelzővel leszámol hát a gyártó, hogy a műszerfal 12,3 hüvelykes monitorja jeleníthesse meg a vezetéshez szükséges információkat, a szórakoztató és a kényelmi berendezések funkcióit. Az egyes megjelenítések között a kormánykerékről is választhatunk, a második fő kezelőszerv szerepét az érintőpados Multi Media Interface veszi át. A letisztult és már-már minimalista környezetben igazi finomság, hogy a légkondicionáló berendezés tekerőkapcsolói és kijelzői a légbeömlők közepére kerültek.