Az áprilisban bemutatkozó tanulmány hamarosan eléri végleges formáját. A történet csavarja, hogy a pekingi előd után a végleges C3-XR is Kínában, a kuangcsoui autószalonon mutatkozik majd be, lévén a kis crossover elsődleges piaca a kontinensnyi ország lesz – a novemberi végleges premier után ott már meg is indul a gyártása.
Tekintve a szegmens felfelé emelkedő népszerűségét, az európai forgalmazás sem kizárt, különösen, hogy a C3 előző generációjának is volt tereptűrőbb kiadása, XTR utónéven. A Peugeot 2008-cal való rokonság még inkább ezt hangsúlyozza. Amennyiben nálunk is elérhető lesz a típus, akkor elsőkerék-hajtásra számíthatunk, míg a motortérben az 1,2 literes, háromhengeres turbó mellett 1,6 literes benzines turbómotort és szintén 1.6-os dízeleket találhatunk.
Egyelőre azonban a kérdés még nyitott, hivatalos bejelentésre pedig leghamarabb novemberben számíthatunk, igaz, a Citroën némi meglepetésről gondoskodva az október eleji párizsi autószalonon leránthatja a leplet a típus európai verziójáról. Egy biztos: a franciák nem érkezhetnek üres kézzel a jeles hazai rendezvényre.