A forgalomba helyezési engedélyek megszerzése után és a tesztperiódus végeztével a Vencer végre nekiláthat a gyártásnak vriezenveeni gyárában, Hollandia északi részén. Az élvezetes autózás pedig garantált: a Sarthe ugyanis egy középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó, melyet az 1980-as évek Le Mans-i versenyautói ihlettek, és arra lett tervezve, hogy megszabadítsa a sofőrt a manapság mindenben korlátozó vezetési asszisztensektől – természetesen a biztonsági intézkedések kivételével.
A tavalyi, Monacóban megrendezett Top Marques kiállításon megtartott bemutató óta – ahol egyébként II. Albert monacói herceg leplezte le az autót – több mint 100 ponton változtattak az autón. Az egyik legfontosabb például a 6,3 literes V8-as motor, melyhez hozzátettek egy kompresszort, ezzel növelve az erőt, a nyomatékot és a gázreakciókat. A teljesítmény így 631 lóerőre, a csúcsnyomaték pedig 838 Nm-re adódik, és míg előbbit 6500-as fordulattól, addig utóbbit már 4000-től élvezheti a szerencsés sofőr. Mindez egyébként egy hatfokozatú manuális váltón, dupla tárcsás kuplungon és önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre – ezzel tovább fokozva az élvezeteket.
A 0–100-as sprintet így 3,6 másodperc alatt abszolválja a Sarthe, ami két tizedmásodperccel jobb eredmény, mint amit a prototípus tudott. A végsebesség 336 km/h, ami igencsak figyelemre méltó. Az autó alkotói azonban nemcsak erre büszkék, hanem a különleges „hibrid térhálós vázszerkezetre” is, amely kiváló minőségű acélcsövekből készült.
Ez persze nem minden, hiszen rengeteg biztonsági elemmel erősítették meg ezt a megoldást, így például egy hátul található króm-molibdén segédkerettel és méhsejt mintázatú alumínium padlószerkezettel. A karosszériaelemek karbonból készülnek, ezzel elérve a hasonló teljesítményű sportautók között alacsonynak számító 1390 kilogrammos súlyt, mely 45:55 arányban oszlik el az első és a hátsó tengely között.
A 4515 mm hosszú, 1984 mm széles és 1190 mm magas különlegesség 2791 mm-es tengelytávval rendelkezik, és mind elöl, mind hátul kettős keresztlengőkaros futóművet tudhat magáénak. A 100 változás között természetesen az autó külalakját érintő átalakulások is történtek. Új C oszlopi ablakot kapott a Sarthe, mely különleges, átlátszó szénszálas anyagból készült és további helyet ad a motor hűtésének, de a 100 km/h-nál automatikusan kinyíló hátsó szárny és a hűtés optimalizálása végett újratervezett motorborítás is megújult. Belül egy végletekig egyszerű, a súlycsökkentés jegyében készült utastér fogad minket. Ennek érdekében itt is minden karbonból készült. Az alapáron kéttónusú, Alcantara betétekkel ellátott, bőrrel bevont sportülések többféle színben is elérhetők lesznek.
Az autó szépségéről nem nyitnánk vitát, a sportosság és a különlegesség azonban elvitathatatlan a hollandok újdonságától, melyet hazájában, az ottani adókkal együtt 84,3 millió forintnak megfelelő euróért kínálnak, amiért bizony már a legendás olasz gyártók portékájából is válogathatnánk. A cég azonban bizakodik és reméli, hogy sikerül havonta egy modellt értékesíteni, melyet a hamarosan nyitó kínai és a bővülő európai kereskedőhálózatuktól várnak.