A forgalomba helyezési engedélyek megszerzése után és a tesztperiódus végeztével a Vencer végre nekiláthat a gyártásnak vriezenveeni gyárában, Hollandia északi részén. Az élvezetes autózás pedig garantált: a Sarthe ugyanis egy középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó, melyet az 1980-as évek Le Mans-i versenyautói ihlettek, és arra lett tervezve, hogy megszabadítsa a sofőrt a manapság mindenben korlátozó vezetési asszisztensektől – természetesen a biztonsági intézkedések kivételével.
A tavalyi, Monacóban megrendezett Top Marques kiállításon megtartott bemutató óta – ahol egyébként II. Albert monacói herceg leplezte le az autót – több mint 100 ponton változtattak az autón. Az egyik legfontosabb például a 6,3 literes V8-as motor, melyhez hozzátettek egy kompresszort, ezzel növelve az erőt, a nyomatékot és a gázreakciókat. A teljesítmény így 631 lóerőre, a csúcsnyomaték pedig 838 Nm-re adódik, és míg előbbit 6500-as fordulattól, addig utóbbit már 4000-től élvezheti a szerencsés sofőr. Mindez egyébként egy hatfokozatú manuális váltón, dupla tárcsás kuplungon és önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre – ezzel tovább fokozva az élvezeteket.
A 0–100-as sprintet így 3,6 másodperc alatt abszolválja a Sarthe, ami két tizedmásodperccel jobb eredmény, mint amit a prototípus tudott. A végsebesség 336 km/h, ami igencsak figyelemre méltó. Az autó alkotói azonban nemcsak erre büszkék, hanem a különleges „hibrid térhálós vázszerkezetre” is, amely kiváló minőségű acélcsövekből készült.
Ez persze nem minden, hiszen rengeteg biztonsági elemmel erősítették meg ezt a megoldást, így például egy hátul található króm-molibdén segédkerettel és méhsejt mintázatú alumínium padlószerkezettel. A karosszériaelemek karbonból készülnek, ezzel elérve a hasonló teljesítményű sportautók között alacsonynak számító 1390 kilogrammos súlyt, mely 45:55 arányban oszlik el az első és a hátsó tengely között.
A 4515 mm hosszú, 1984 mm széles és 1190 mm magas különlegesség 2791 mm-es tengelytávval rendelkezik, és mind elöl, mind hátul kettős keresztlengőkaros futóművet tudhat magáénak. A 100 változás között természetesen az autó külalakját érintő átalakulások is történtek. Új C oszlopi ablakot kapott a Sarthe, mely különleges, átlátszó szénszálas anyagból készült és további helyet ad a motor hűtésének, de a 100 km/h-nál automatikusan kinyíló hátsó szárny és a hűtés optimalizálása végett újratervezett motorborítás is megújult. Belül egy végletekig egyszerű, a súlycsökkentés jegyében készült utastér fogad minket. Ennek érdekében itt is minden karbonból készült. Az alapáron kéttónusú, Alcantara betétekkel ellátott, bőrrel bevont sportülések többféle színben is elérhetők lesznek.