A kínálatban lévő ősrégi, Isuzu-génekkel rendelkező 1,7 literes CDTI egység papíron hiába teljesít szépen 130 lóerőt és 300 newtonmétert felvonultatva, 5 liter alatti vegyes gyári fogyasztás kíséretében, ha járáskultúrája a technika mai állása szerint csapnivaló – a szerkezet nagyon durván és hangosan ad tudomást működéséről, ráadásul teljesítményleadása sem az igazi. Már többször elhangzott, hogy úgy várjuk a magyarországi gyártású, új 1.6 CDTI egységet, akár a messiást. Az Astra és a Meriva már megkapta, s értetlenül álltunk azelőtt, hogy szegény Mokkának még mindig be kell érnie a régi egységgel.
Örömmel jelentjük, hogy megtört a jég: az Opel bejelentette, hogy a jövő év elején a régi dízelmotor helyét átveszi a szentgotthárdi alumíniumszív. A teljesítményadatok a megszokottak, vagyis itt is 136 lóerőt és 320 newtonmétert képes mozgósítani a szériában start-stopos erőforrás, amelyhez hosszú áttételezésű hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.
A 9,9 másodperces 0–100 km/h-s sprintidő dinamikus menetteljesítményről árulkodik, a 191 km/h végsebesség pedig több mint elég. A 80 és 120 km/h közötti rugalmassági érték ötödik fokozatban 10 másodpercen belül van, ami szintúgy kellemes érték. A fogyasztás pedig szuper: az euro 6-os normának megfelelő egység vegyes üzemben a korábbinál 0,5 literrel kevesebb gázolajat, egészen pontosan 4,1 litert igényel 100 kilométerenként.
A modern konstrukciónak hála az új gázolajos Mokka mintegy 20 kilóval nyom kevesebbet a jelenlegi verziónál. Az erőátvitel a megszokottak: a kézi váltós kivitel első- és összkerékhajtással, az automata csak fronthajtással rendelhető.
Az árakról még nem nyilatkozott a gyártó, de bízunk benne, hogy nem fog (jelentősen) drágulni az egyébként sem túl olcsó modell, amelynek versenyképessége nagymértékben javult az új motorral.