Az első és legfontosabb, hogy a gyártó végre felfedte, hogy az európai piacon közkedvelt dízelek terén milyen egységekkel számolhatunk. Túl nagy meglepetés nem ért minket: ahogy arra számítani lehetett, a 2,0 literes TDCi szerkezetet vetik be, mely kezdetben 150 és 180 lóerős teljesítményszinten lesz elérhető. A gyáriak persze nem hagyták érintetlenül a jól ismert motort, hiszen átalakították a blokkot, lecserélték a hengerfejeket és az üzemanyag-befecskendezést, valamint beépítették az új, Nox névre hallgató kipufogógáz-utókezelő rendszert is, mely csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A két gyengébbik dízel elérhető lesz összkerékhajtással, s a későbbiekben egy takarékosságra kihegyezett 1,6-os öngyulladós is csatlakozik majd a kínálathoz.
Az igazi újdonságot csak a jövő év elején kapjuk meg, méghozzá ugyanezen 2,0 literes egység legharciasabb, 210 lóerős változatának képében. A jelenlegi 2,2 literes erőforrás lecserélésére megalkotott erőgép két turbófeltöltővel rendelkezik, melyek közül a kisebb alacsonyabb, a nagyobb értelemszerűen a magasabb fordulatszám-tartományokon segíti a motor működését, ezzel minimalizálva a turbólyukat. A 450 newtonméter csúcsnyomaték már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll.
Benzinesfronton nincs új a nap alatt, három EcoBoost szerkezet kerül a Mondeóba: a háromhengeres 1,0 literes 125, a négyhengeres 1,5 literes 160, a 2,0 literes erőforrás 203 vagy 240 lóerővel lesz elérhető. A várva várt középkategóriás Ford megkapja a márka első hibrid hajtásláncát is, mely a 2,0 literes benzines és két elektromotor házasításából született meg – utóbbiak egyike a kerekeket hajtja, a másik pedig a visszatöltést segíti. A gyáriak sajnos nem szolgáltak pontos információkkal ezzel a modellel kapcsolatban, de annyit lehet tudni, hogy a vegyes fogyasztás 4,3 l/100 km-re, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 99 g/km-re jön ki. Az is kiderült, hogy az 1,4 kilowattórás akkucsomagra tíz év garanciát vállalnak.
Rengeteg vezetéstámogató és biztonsági asszisztens is bekerült az autóba, úgymint sávtartó, adaptív tempomat, táblafelismerő, szintén adaptív ledes fényszórók, aktív biztonsági övek, gyalogosfelismerővel kombinált ütközésmegelőző rendszer. Mind közül talán utóbbira a legbüszkébbek a gyáriak. A szerkezet szemét a szélvédő tetejére biggyesztett kamera és radar adja, mely képes megkülönböztetni az emberi alakokat a tereptárgyaktól. A rendszer természetesen automatikus fékezésre készteti az autót, ha gyalogost vagy egyéb veszélyforrást észlel maga előtt.
A fordosok külön felhívják is a figyelmünket az új Mondeo kényelmére, melyet a több lengőkaros hátsó felfüggesztés és a hatékony zajszigetelés szavatol. Ezek mellett természetesen a minőségi anyagok, a MyFord Touch érintőképernyős központi rendszer és az automata parkolórendszer is sokat dob a hangulaton. Mindezek tudatában várjuk az autó októberre ígért eljövetelét, hogy összemérhessük tudását a szintén hamarosan megérkező nagy ellenféllel, a Volkswagen Passattal.