Mindez azt jelenti, hogy kőkemény sportgépekkel focizik egy ligában. Az i8-at persze nem körrekordok döntésére tervezték, ráadásul keskeny, alacsony gördülési ellenállású abroncsai sem alkalmasak a durvább próbatételre, de a teljesítménye szinte kívánta, hogy versenypályán is próbára tegyék.
A fent említett 1 perc 15,2 szekundumos köridejével gyakorlatilag bebizonyította az i8, hogy olyan gyors tud lenni, mint a 2008-as Mercedes-Benz SL 63 AMG vagy a jelenlegi palettából például az A 45 AMG (1:14.90). Sőt, egy 380 lóerős Jaguar F-Type S sem gyorsabb az i8-nál.
Mindeközben a BMW hibridje roppant takarékos is tud lenni, hiszen normál használatban akár 2,5 liter üzemanyagból képes megtenni 100 km-t. Ráadásul ne feledjük azt sem, hogy a bajor hibridben egy mindösszesen 1,5 literes, háromhengeres motor bújik meg 231 lóerős csúcsteljesítménnyel, amit a villanymotorok tovább 131 lóereje egészít ki az első kerekeket meghajtva.
A 362 lóerős kombinált összteljesítmény és a 4,4 másodperc alatt megfutott 0-100-as sprint meglehetősen lenyűgöző, ahogy az is, hogy az i8-cal akár 35-40 km-t tehet meg a sofőr kizárólag az elektromotorokkal haladva, míg hibrid üzemmódban 500 kilométerre ugrik a hatótávolság.
Hamarosan pedig már Magyarországon is megvásárolható lesz a BMW különlegessége, s reméljük, hogy a hazai utakon is látunk majd néhány példányt a különlegességből, igaz, a 40 milliós vételár gondoskodik arról, hogy a jövőbe mutató bajor ne terjedjen el gombaként...