A várakozások szerint a két év múlva érkező Polo sokkal érettebb, sportosabb vonásokkal lesz majd megáldva, a technológiai újításokról nem is beszélve. Ugyan szinte semmint nem tudunk pontosan az autóról, a laposabb felépítés, a nagyobb tengelytáv és a meredekebben húzódó szélvédők senkit nem lepnének meg – a formák terén forradalmi változásokra nem számíthatunk.
A típus természetesen továbbra is elérhető lesz majd három- és ötajtós verzióban, s a hírek szerint akár több új modellváltozat csatlakozhat majd hozzájuk. A pletykák egészen extrém megoldásokat is megemlítenek, mint a nyitott tetejű Speedstert vagy a mokányabb kiállású, terepes CrossPolót. Az utóbbira mindenképpen több esélyt látunk.
Az erőforrásokról semmit sem árultak el a gyáriak, de találgatások szerint a normál verziókba az 1.0 TSI 95 vagy 110 lóerős verziója, valamint az 1.4 TDI 75, 90 vagy 105 tagú ménest mozgósító variánsa kerülhet. Természetesen nem kell megelégednünk majd a sportosabb külsővel, a motortérben is találhatunk majd izgalmasabb szerkezeteket. A pletykák ezen a téren a 150 lóerőt és 250 newtonmétert megmozgató 1,4 literes turbós, valamint a 185 vadlovat és szintén 250 newtonmétert nyújtó 1,8 literes szívómotorról szólnak, melyek közül az előbbi az itthon sajnos nem kapható BlueGT, utóbbi pedig a GTI szerepét töltheti majd be.
A Polo R is kaphat majd utódot, ugyanazzal a kétliteres turbós erőforrással, melynek teljesítménye a jelenlegi 220-ról 231 lóerőre nőhet, maximális forgatónyomatéka 370 newtonméter lehet. Így igencsak sportos menetteljesítményeket produkálhat majd a kisautó, azonban még a normál verzióra is várnunk kell legkevesebb másfél évet.