Az R-Design számos megkülönböztető részletet foglal magában, köztük a hűtőrácsot, az első légterelőt, a selyemfényű fém ablakkereteket, az integrált dupla kipufogócsővégeket, a fényes tetősíneket és a mattezüst tükörházakat. A dinamikus megjelenést a 20, illetve opcióként 22 hüvelykes R-Design keréktárcsák teszik teljessé. Belül a sportülésekhez és a perforáltbőr borítású kormánykerékhez olyan részletek kapcsolódnak, mint a váltógomb, a pedálok, a szőnyegek és a megvilágított küszöbök. Emellett a vezető kap még egy exkluzív R-Design-bőrborítású távirányító kulcsot is.
Természetesen a spéci változatban is megtalálható a középpontban elhelyezett táblagépszerű érintőképernyő és a 12,3 hüvelykes teljesen grafikus kijelző, melyen egyedi téma jelenik meg.
Az R-Design a négy elérhető változat egyike: a Kinetic jelenti az alapot, amelyet a Momentum szint követ. A „fa” két ágát az Inscription és az R-Design kivitel képviseli. Az Inscription szintet az elegáns megjelenést és luxust kereső vásárlóknak szánják, az R-Designra pedig a sportos és dinamikus kisugárzás a jellemző.
„Elvben az Inscription és az R-Design változat váltja a korábbi csúcsfelszereltségi szintet. Mindkét kivitel összeállított, emelt szintű tartalmat képvisel, hogy megfelelően hangsúlyozza megkülönböztető egyedi személyiségjegyeit” – mondta Alain Visser, a Volvo értékesítésért, marketingért és ügyfélszolgálatért felelős első alelnöke. Az új XC90 R-Design rövidesen rendelhető lesz hazánkban is, a többi verzióval együtt, egyelőre ismeretlen áron. A típus sikere mindenesetre felszereltségtől függetlenül szinte borítékolható: a vásárlók alig néhány óra alatt elkapkodták az első, teljesen felszerelt limitált szériát.