Megkapta végleges formáját a Renault Alpine

A Renault azok után, hogy nemrégiben bemutatta új versenyautóját, végre az Alpine utódról is megszólalt.

Kenéz Tibor
2014. 09. 02. 13:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2016-ra várható sportautó formatervét véglegesítették a gyáriak. A franciák először 2012 májusában jelentették be, hogy szeretnék, ha újra régi fényében csilloghatna az Alpine név. Ezt pedig egyből egy igencsak látványos, múltidéző tanulmánnyal, az A 110-50-nel erősítették meg, amire szükség is volt, miután a szintén legendássá vált Gordini megjelölést egy hozzá méltatlan szerepben, felszereltségi szintként kellett újra köszöntenünk. Ezt követően, novemberben jelentették be, hogy a koncepció sikerein felbuzdulva, a Caterhammel összefogva kezdik meg a sorozatgyártású példány fejlesztését.

Erre pedig azóta is várunk, igaz, nem volt zökkenőmentes a fejlesztés, hiszen az angol cég rossz anyagi körülményei miatt a Renault-nak nemrég meg kellett vásárolnia a Caterham részesedését is, hogy folytatódhasson a munka. Mostanra azonban biztossá vált, hogy két év múlva bemutatkozik a kész sportautó, melyről Laurens van den Acker, a franciák vezető formatervezője a napokban bejelentette, hogy az első 21. századi Alpine modell – ugyanis van rá esély, hogy később egy egész család készülhet majd ezzel az utónévvel – vonalaira rábólintott a vezetőség is, így az véglegesnek tekinthető.

Sajnos egyelőre – ahogyan a külsőt sem ismerhetjük meg – nagyon kevés információnk van arról, hogy mit is találhatunk majd a lemezek alatt. Az utolsó hírek szerint egy 2,0 literes, 280 tagú ménest mozgató erőforrásra számíthatunk, de Patrice Ratti a Renault Sport vezetője csak annyit árult el, hogy a manapság inkább a teljesítményre koncentráló konkurensekkel szemben inkább a vezetési élményre helyezik a hangsúlyt. A szakember ugyanakkor az Alpine külső vonásairól is árulkodott egy kicsit, mely elmondása szerint – talán sokak bánatára – merőben más lesz, mint a két éve bemutatott tanulmány.

A várhatóan könnyű felépítésű, élményhajhász Renault technikai megoldásait egyelőre egy Lotus Exige-től kölcsönzött karosszéria alatt tesztelik, de amennyiben valóban elkészült a végleges formaterv, valószínűleg hamarosan azt is szemügyre vehetjük majd a gyári próbák során – természetesen kellő álcázás mellett. Legkorábban 2015 második felében, talán az őszi frankfurti autószalonon láthatjuk majd először kendőzetlenül az autót, míg a kereskedésekben 2016-ban fog megjelenni az Alpine.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.