Nem volt elég a három: már öt ajtóval is elérhető a Mini

Már eddig sem volt titok, hogy az új alapokra építkező Mini családja ötajtós modellel bővül.

Csizsek Ádám
2014. 09. 28. 16:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagyobb helykínálat és a plusz két ajtó érdekében a mérnökök mintegy 72 milliméterrel, 2567 milliméterre nyújtották meg a tengelytávot a háromajtós modellhez képest. A gyártó szerint ez a méretnövekedés a hátsó sorban már három ülőhely kialakítását is lehetővé teszi, valamint 72 milliméterrel nagyobb lábteret, 15 milliméterrel nagyobb fejteret és könyökmagasságban 61 milliméterrel nagyobb belső szélességet eredményez. A csomagtartó mérete ugyancsak növekedett, 278 literre, így 67 literrel múlja felül a háromajtós változatét. Az autó teljes hossza 3982 milliméter lett – ami 161 milliméteres gyarapodást jelent –, az ötajtós Cooper S és SD kivitelé 4005 milliméter. A szélessége változatlan, 1727 milliméter maradt, a magassága viszont 11 milliméterrel, 1425 milliméterre nőtt.

A lemezek alatt a háromajtós technikáját örökölte a praktikusabb verzió a motorok, az egyéb műszaki egységek és a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is. Utóbbi csoport vetített kijelzést, parkolóasszisztenst, tolatókamerát, kameraalapú aktív sebességszabályzást, a ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önműködő fékezési funkcióval ellátott rendszert, távfényasszisztenst és táblafelismerőt is magába foglal. Az autó olyan extrákkal is felszerelhető, mint az adaptív lengéscsillapítás és a ledes fényszórók. A vezetési élmény garantált, melyben a sofőr segítségére van a DTC néven ismert, sportos hangolású mentstabilizátor, illetve az elektromos differenciálzár hatását imitáló EDLC.

Az ötajtós Mini négyféle hajtáslánccal lesz elérhető a bevezetéskor. Az alapot a 136 lóerős, háromhengeres, másfél literes benzines turbómotorral szerelt Cooper adja, a sportosabbik Cooper S verzió a 194 lovas, kétliteres, négyhengeres turbómotorral lesz elérhető. Dízelfronton hasonló a helyzet, azaz a belépőszintet háromhengeres, 1,5 literes motor jelenti 116 lóerővel, az erősebbik SD variáns pedig kétezres, 170 lóerős dízelmotort kap. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó jár hozzájuk, opcionálisan kérhető lesz Steptronic automata.

A 136 lóerős, tisztességes alapfelszereltséggel bíró benzines Cooper 5,9 millió forinttól érhető el, a Cooper S nyújtotta pluszteljesítményért és bőségesebb felszereltségéért további 900 ezer forintot kell letenni az asztalra. A gyengébbik dízel 6,4, az erősebbik 7,2 millió forinttól lesz hazavihető. Mindez azt jelenti, hogy a plusz két ajtó és a sokkal jobb praktikum, a nagyobb helykínálat nagyjából 300 ezer forintos felárat jelent a háromajtóshoz képest.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.