A nagyobb helykínálat és a plusz két ajtó érdekében a mérnökök mintegy 72 milliméterrel, 2567 milliméterre nyújtották meg a tengelytávot a háromajtós modellhez képest. A gyártó szerint ez a méretnövekedés a hátsó sorban már három ülőhely kialakítását is lehetővé teszi, valamint 72 milliméterrel nagyobb lábteret, 15 milliméterrel nagyobb fejteret és könyökmagasságban 61 milliméterrel nagyobb belső szélességet eredményez. A csomagtartó mérete ugyancsak növekedett, 278 literre, így 67 literrel múlja felül a háromajtós változatét. Az autó teljes hossza 3982 milliméter lett – ami 161 milliméteres gyarapodást jelent –, az ötajtós Cooper S és SD kivitelé 4005 milliméter. A szélessége változatlan, 1727 milliméter maradt, a magassága viszont 11 milliméterrel, 1425 milliméterre nőtt.
A lemezek alatt a háromajtós technikáját örökölte a praktikusabb verzió a motorok, az egyéb műszaki egységek és a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is. Utóbbi csoport vetített kijelzést, parkolóasszisztenst, tolatókamerát, kameraalapú aktív sebességszabályzást, a ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önműködő fékezési funkcióval ellátott rendszert, távfényasszisztenst és táblafelismerőt is magába foglal. Az autó olyan extrákkal is felszerelhető, mint az adaptív lengéscsillapítás és a ledes fényszórók. A vezetési élmény garantált, melyben a sofőr segítségére van a DTC néven ismert, sportos hangolású mentstabilizátor, illetve az elektromos differenciálzár hatását imitáló EDLC.
Az ötajtós Mini négyféle hajtáslánccal lesz elérhető a bevezetéskor. Az alapot a 136 lóerős, háromhengeres, másfél literes benzines turbómotorral szerelt Cooper adja, a sportosabbik Cooper S verzió a 194 lovas, kétliteres, négyhengeres turbómotorral lesz elérhető. Dízelfronton hasonló a helyzet, azaz a belépőszintet háromhengeres, 1,5 literes motor jelenti 116 lóerővel, az erősebbik SD variáns pedig kétezres, 170 lóerős dízelmotort kap. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó jár hozzájuk, opcionálisan kérhető lesz Steptronic automata.
A 136 lóerős, tisztességes alapfelszereltséggel bíró benzines Cooper 5,9 millió forinttól érhető el, a Cooper S nyújtotta pluszteljesítményért és bőségesebb felszereltségéért további 900 ezer forintot kell letenni az asztalra. A gyengébbik dízel 6,4, az erősebbik 7,2 millió forinttól lesz hazavihető. Mindez azt jelenti, hogy a plusz két ajtó és a sokkal jobb praktikum, a nagyobb helykínálat nagyjából 300 ezer forintos felárat jelent a háromajtóshoz képest.