Polo GTI: új erőforrással és manuális váltóval érkezik

Nemrégiben köszönthettük a Volkswagen Polo felfrissített változatát, amely a motorok „forradalmát” hozta.

Kenéz Tibor
2014. 09. 21. 6:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kocsi külső jegyeit tekintve a normál változatokéihoz hasonló változásokon esett át: sportosabbak lettek a lökhárítók, méhsejtmintázatú a hűtőrács, a dupla kipufogóvégződés pedig agresszívabbá vált. Sokat nem változott az autó, de a piros díszcsíkokkal és a sportos hangulatot gerjesztő részletekkel sikerült némileg fűszerezni a kis Volkswagent.

Az utastérben a jól ismert négyzetes mintázatú ülések és a piros díszvarrás révén GTI-stílus uralkodik. A változást itt a normál verzió ráncfelvarrott változatához képest mindössze az új sportkormányban foghatjuk meg.

A legnagyobb újdonságot egyértelműen a motorháztető alatt találjuk, ugyanis az eddigi 1.4 TSI-t lecserélték az 1,8 literes négyhengeresre, mely csupán 12 lóerővel, de 70 newtonméterrel nyújt többet elődjénél. Az így kapott 192 lóerő és 320 newtonméter a 0–100-as sprintben 0,2 másodperc mínuszt (6,7 s), a végsebesség tekintetében 7 kilométer per óra pluszt jelent (236 km/h). Ami talán még ennél is fontosabb a sportos lelkületűek számára, az a hatfokozatú manuális váltó megjelenése az eddig kizárólagos dupla kuplungos DSG automata mellett.

A Polo GTI-vel körülbelül két hét múlva, Párizsban találkozhatunk majd először.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.