Premier előtti premier: randevú az új Opel Corsával

A hivatalos párizsi premier előtt két héttel már teljes valójában megtekinthettük az Opel Corsa legújabb, ötödik generációját Budapesten.

Szabó Péter
2014. 09. 19. 6:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai forgalmazó a párizsi autószalon forgatagától mentesen, de kétségtelenül franciás hangulatot teremtve mutatta meg nekünk a Corsa új generációját. Bár az alapok maradtak, a Corsa kívül és belül szinte az utolsó csavarig megújult, így az eddig is praktikus kialakítás maximális kiaknázását várhattuk. Ezt kaptuk? Igen, s bár kétségtelenül az újdonság varázsa lengi körül a modellt, az alaposan átformált lemezek közül itt-ott kiszűrődik az előd hangulata. Költséghatékony kisautóról lévén szó, az alapok terén radikális változásokkal nem kell számolnunk, hiszen egy-egy új platform kifejlesztése óriási költségeket jelent a gyártók számára – a Corsa így az előd alapjain nyugszik, igaz, a közlemény szerint a mérnökök szinte mindent átalakítottak, amit lehetett.

A lemezek alatt kizárólag új futóműalkatrészeket találunk, melyekhez áttervezett geometria dukál, valamint egy merevebb és erősebb első bölcső. A szintén új, sebességfüggő elektromos szervó City-módjának köszönhetően a városi manőverezést könnyíti meg, a gyáriak szerint pedig az újdonság komfortosabb és csendesebb lesz elődjénél. A futómű-beállítások tekintetében két változat lesz elérhető: egy sportos és egy komfortorientált. Tömegcsökkentésről sajnos egyáltalán nem szóltak a németek, így vélhetően a Corsa nem lesz könnyebb mai szemmel nézve némileg túlsúlyos elődjénél. A megegyező alapok révén nagy csodát nem várhatunk a méretek és az arányok tekintetében sem: az új Corsa „E”, vagyis az ötödik generáció elhanyagolható 3 mm-rel lett hosszabb az előző szériánál, vagyis továbbra is egy négyméteres kisautóról beszélhetünk. Az utastér mérete szintúgy változatlan, ugyanúgy, mint a csomagtartó alaphelyzetben 285 literes befogadóképessége.

Ez viszont nem jelent semmi problémát: helykihasználásban eddig is a kategória egyik legjobbja volt a Corsa, s nincs ez másképp az új generáció esetében sem. Négy 185 centiméteres felnőtt megszorítások nélkül elfér a beltérben, ahol kényelmes üléseket és praktikus rekeszeket is találunk. Az anyaghasználat kellemes, az összeszerelés minősége átlagos benyomást keltett, igaz, a nagyszériás gyártás csúcsra járatásával ez még bőven fejlődhet. A csomagtartó is meggyőző méretű, főleg a bemutatóra elhozott típus esetében, ahol a pótkerék helyén is hatalmas, kárpitozott rekeszt találtunk.

Az újdonság a megjelenés tekintetében talán profilból hasonlít leginkább az elődre, elölről nézve azonban adamos, míg hátulról merivás stílusjegyek fedezhetők fel rajta. Mindenesetre a formaterv egyértelműen modern, friss és fiatalos. A kínálat továbbra is a jól megszokott három- és ötajtós kialakításokból áll, s ahogy eddig, előbbi verzió kissé sportosabb (hátsó ablakának vonala és a C oszlop nagyon hasonlít az elődre), míg az ötajtós családbarát vonalat képvisel. Az utastérben szinte egyetlen alkatrészt sem vettek át a tervezők a korábbi Corsa-generációból, s az igencsak igényesnek tűnő belső az Adam kialakítására hasonlít. A Corsa háromküllős kormányával még nem találkozhattunk az Opel kínálatában, de új a műszercsoport, a középkonzol, valóban minden.

A multimédiás megoldások az Adamból érkeztek: a beszédvezérlésű Intellilink rendszer hétcolos színes képernyővel dolgozik, amihez különféle alkalmazásokat lehet letölteni, s az okostelefonokkal való kommunikációja kiváló. Ülés- és kormányfűtés továbbra is akad a kínálatban, a szélvédőfűtés, a méretes panorámatető, a bi-xenon fényszórók, a tolatókamera, az önparkoló, a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automata távolsági fényszóró, a hegymeneti elindulást segítő, a guminyomást figyelő viszont mind-mind újdonságnak számít a kínálatban.

A hajtásláncok terén szintúgy számos újdonsággal számolhatunk. A legfontosabb egyértelműen a friss szentgotthárdi motorcsalád bevezetése. A közvetlen befecskendezéses, háromhengeres, egyliteres turbós erőforrás 90 és 115 lóerővel kerül be a Corsa kínálatába, egyaránt 170 Nm-t produkálva 1800/perces fordulatnál. A hivatalos fogyasztási adatok még váratnak magukra, az Opel szerint viszont benzinmotorokhoz képest nagyon alacsony étvággyal számolhatunk: a gyengébb verzió 5 liter alatt, az izmosabb pedig valamivel fölötte teljesít majd gyári vegyes fogyasztás tekintetében. A start/stop rendszer szériában jár, mint ahogy az új fejlesztésű, 240 Nm-ig „jó” hatfokozatú kézi váltó is, ami nagyon pici, alig 40 kilót nyom, az Adam alapján áttételezése remek és tényleg szuperül kapcsolható.

Érdekes módon a négyhengeres, 1,2, illetve 1,4 literes szívó benzines továbbra is marad 70 és 90 lóerővel, utóbbit pedig turbó is erősítheti, s így 100 lóerőt, illetve 200 Nm-t tud az egység. Dízelfronton a kezdetekben a jól bevált 1.3 CDTI 75 és 95 lóerős változatait köszönthetjük, amelyeket átdolgoztak a mérnökök, így mostantól teljesítik a szigorú Euro6-os emissziós normákat. A váltók tekintetében friss az új motorhoz elérhető hatfokozatú kézi és az ugyanennyi sebességgel büszkélkedő automata szerkezet, amely mellett az Easytronic robotizált váltó is visszatér, immár 3.0-s kiadásban, remélhetőleg jobb kvalitásokkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.