A hazai forgalmazó a párizsi autószalon forgatagától mentesen, de kétségtelenül franciás hangulatot teremtve mutatta meg nekünk a Corsa új generációját. Bár az alapok maradtak, a Corsa kívül és belül szinte az utolsó csavarig megújult, így az eddig is praktikus kialakítás maximális kiaknázását várhattuk. Ezt kaptuk? Igen, s bár kétségtelenül az újdonság varázsa lengi körül a modellt, az alaposan átformált lemezek közül itt-ott kiszűrődik az előd hangulata. Költséghatékony kisautóról lévén szó, az alapok terén radikális változásokkal nem kell számolnunk, hiszen egy-egy új platform kifejlesztése óriási költségeket jelent a gyártók számára – a Corsa így az előd alapjain nyugszik, igaz, a közlemény szerint a mérnökök szinte mindent átalakítottak, amit lehetett.
A lemezek alatt kizárólag új futóműalkatrészeket találunk, melyekhez áttervezett geometria dukál, valamint egy merevebb és erősebb első bölcső. A szintén új, sebességfüggő elektromos szervó City-módjának köszönhetően a városi manőverezést könnyíti meg, a gyáriak szerint pedig az újdonság komfortosabb és csendesebb lesz elődjénél. A futómű-beállítások tekintetében két változat lesz elérhető: egy sportos és egy komfortorientált. Tömegcsökkentésről sajnos egyáltalán nem szóltak a németek, így vélhetően a Corsa nem lesz könnyebb mai szemmel nézve némileg túlsúlyos elődjénél. A megegyező alapok révén nagy csodát nem várhatunk a méretek és az arányok tekintetében sem: az új Corsa „E”, vagyis az ötödik generáció elhanyagolható 3 mm-rel lett hosszabb az előző szériánál, vagyis továbbra is egy négyméteres kisautóról beszélhetünk. Az utastér mérete szintúgy változatlan, ugyanúgy, mint a csomagtartó alaphelyzetben 285 literes befogadóképessége.
Ez viszont nem jelent semmi problémát: helykihasználásban eddig is a kategória egyik legjobbja volt a Corsa, s nincs ez másképp az új generáció esetében sem. Négy 185 centiméteres felnőtt megszorítások nélkül elfér a beltérben, ahol kényelmes üléseket és praktikus rekeszeket is találunk. Az anyaghasználat kellemes, az összeszerelés minősége átlagos benyomást keltett, igaz, a nagyszériás gyártás csúcsra járatásával ez még bőven fejlődhet. A csomagtartó is meggyőző méretű, főleg a bemutatóra elhozott típus esetében, ahol a pótkerék helyén is hatalmas, kárpitozott rekeszt találtunk.