Trónkövetelő: már kapható itthon az új VW Passat

A magyarországi kereskedésekben máris rendelhető a középkategória új királya – pontosabban a szedán változat.

Vajda János
2014. 09. 18. 10:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínálat első körben még meglehetősen szűk, azonban a legfontosabb modellváltozatok már most elérhetők. Felszereltség tekintetében a Trendline alapszint még várat magára, így jelenleg a Comfortline és a Highline verziókban lehet megrendelni az újdonságot. Motorok terén egy benzines és két gázolajos áll rendelkezésre: a hengerlekapcsolós, 150 lóerős (250 Nm) 1.4 TSI ACT egység csupán a Comfortline szinthez, és egyelőre kizárólag kézi váltóval társítható, míg a kétliteres TDI-k legújabb generációja egy, illetve két turbóval (150/239 lóerővel és 340/500 Nm csúcsnyomatékkal) mindkét felszereltséghez kérhető.

A bivalyerős csúcsmodellhez minden esetben 4Motion összkerékhajtás jár, elöl-hátul elektronikus differenciálzárral, az erőátvitelről pedig 7 sebességes DSG dupla kuplungos automata gondoskodik, sportos menetteljesítményeket biztosítva. A 150 lovas 2.0 TDI egyelőre csak elsőkerék-hajtással érkezik, 6 fokozatú manuális vagy 6 gangos DSG váltóval. A benzines alapmodell regisztrációs adóval 8,546 millió forinttól kelleti magát, és meglepő, hogy a megegyező teljesítményű dízel csupán 221 ezer forinttal kóstál többet, aminek köszönhetően nem kérdés, hogy a gázolajos garantáltan sokkal nagyobb népszerűségnek örvend majd. A 6 sebességes DSG váltó felára borsos 728 ezer forint, automatával pedig a 4,1 literes fogyasztás is közel 10 százalékkal felugrik a gyári vegyes adatok szerint.

A 239 lóerős biturbo dízel aranyáron kelleti magát: 12,1 millió forinttól indul, vagyis a DSG-s 150 lóerős 2.0 TDI-nél nem kevesebb mint 2,6 millióval (!) kóstál többet. Ezért az összegért azért jár némi plusz is a csúcsmodellhez: egyrészt 89 lóerő, másrészt 6 helyett 7 váltófokozat, továbbá a felszereltség tekintetében egyebek mellett 16 helyett 17 colos kerekek és speciális defekttűrő abroncsok, LED-es főfényszórók és állítható lengéscsillapítás.

A józan Comfortline felszereltség különben már eleve bőkezűen méri az extrákat. Minket egyedül az lepett meg, hogy a klímaberendezés ebben az esetben „csak” egyzónás és mechanikus, azonban nem kell fizetni a 16 colos alukerekekért, az automatikusan elsötétedő külső és belső tükrökért, a városi vészfék funkcióért, az elektromos differenciálzárért, az esőérzékelőért, vagy a fáradtságfigyelő rendszerért.

Alapáron járnak továbbá elöl a gerinctámaszok, a részben elektromosan állítható ülések, a LED-es hátsó lámpák, a könyöktámasz, a másodlagos ütközésvédelem (multi collision fék), a többfunkciós bőrkormány, a normál méretű pótkerék, az osztottan dönthető hátsó üléstámlák, az első-hátsó parkolóradar, a színes érintőképernyőn keresztül kezelhető hifi, a sízsák, a tempomat stb.

A Highline változatokhoz a motorváltozat függvényében 500-600 ezer forint ellenében 17 colos alufelnik, 3 zónás automata klímaberendezés, távolságtartó tempomat (ACC), valamint bőr/Alcantara kárpitozású sportülések járnak, amiket belül elegáns alumínium vagy fabetétek dobnak fel. Mindezt további milliókkal lehet megfejelni. A futóműnél kérhetünk például állítható gátlókat vagy akár 15 mm-rel megemelt felfüggesztéseket és motorborítást, vannak opcionális hátsó oldallégzsákok, s rögtön kétféle új navigációs rendszer áll rendelkezésre.

A tolatókamera, a kormányzásasszisztenssel kiegészített sávtartó és holttérfigyelő rendszer, az önparkoló, vagy éppen a panorámatető szintén megtalálható a Passat kínálatában, a teljesen digitális műszerfallal, az elektromos csomagtérajtóval, a kulcs nélküli rendszerrel stb. egyetemben. Nem kérdés, hogy összességében minden van, mi szem-szájnak ingere, így egyedül az autóvásárlásra szánt összeg határozhatja meg a végső elképzeléseket. Amint azt fentebb is említettük, egyelőre kizárólag a Passat szedán rendelhető, de természetesen rövidesen a praktikus puttonyos Variant is rendelkezésre áll. A kombi felára megegyező hajtáslánc és felszereltség esetén 300 ezer forintra várható. Később továbbá csatlakoznak új motorok: lesz belépő 1.4 TSI benzines 125 lóerővel, 1,8 literes TSI 180 lóerővel és biztosan érkeznek izmos kétliteres turbós benzinesek 220/280 lóerővel, dízelfronton pedig érdekesnek ígérkezik az új, 120 lovas 1.6 TDI, valamint a kétliteres dízel 190 lóerős kivitele.

A habot a tortán a konnektorról tölthető, 211 lovas 1.4 TSI plug-in hibrid jelenti. Az összkerékhajtás, illetve az automata váltó szintén egyre szélesebb spektrumon kínálkozik majd, s vélhetően a szépséges CC és a terepes Alltrack modellek is érkeznek majd idővel. Az viszont bizonyos, hogy legyen szó bármelyik kivitelről, az idén 41 éves Passat legfrissebb generációja a kategória éllovasának ígérkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.