Trónvárományos? Bemutatkozott az új Hyundai i20

A Hyundai bizony nagyon jó úton halad afelé, hogy meghódítsa Európát.

Kenéz Tibor
2014. 09. 07. 6:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dél-koreaiak bizony komolyan vették a dolgukat, melynek egyik legfontosabb lépése egy vonzó külső megalkotása. Ez pedig nagyon jól megy a Hyundai formatervezőinek, hiszen a Folyékony Szobrászat 2.0 formanyelv legújabb képviselője is kifejezetten látványosra sikerült. Az új padlólemeznek köszönhetően az elődjénél 4,5 centiméterrel nagyobb, 257 centis tengelytávval büszkélkedhet az autó, míg túlnyúlásai csökkentek valamelyest. A 4035 milliméter hosszú, 1474 milliméter magas és 1734 milliméter széles i20 minden tekintetben nőtt, amivel a kategória egyik legszélesebb tagjává vált.

Agresszív első és hátsó lámpái, meredeken emelkedő övvonala és az első fényszórótól egészen a hátsóig végigfutó árnyéktörő vonal mind-mind a dinamikus és látványos megjelenést szolgálja – a fekete C oszlopokról nem is beszélve. A hátsó fénytestek a kor követelményeinek megfelelően LED-es technológiával rendelkeznek, és különleges bumerángformákat rajzolnak ki. Az autó külső méreteinek növekedése természetesen hatással volt az utastérre is, mely a gyáriak ígérete szerint szintén minden dimenziójában javult, így elmondásuk szerint akár öten is kényelmesen utazhatnak majd a kategória élére katapultáló i20-ban.

A kényelem mellett a magas minőségi kvalitásokat is kiemelik a dél-koreaiak, melyek a finom anyagokban és a kiváló összeszerelésben nyilvánulnak meg. Az i10 jó teljesítménye után, valamint a mellékelt képeket megvizsgálva nincs okunk kételkedni a Hyundai állításában, hiszen a márka fejlődése ezen a téren igencsak meggyőző. A formai megoldásokat tekintve is ismerősek lehetnek a vonalak, melyek a külső mellett belül is a már ismert, funkcionális és ergonomikus irányvonalat követik. Az i20 esetében a variációs lehetőségek rengetegét is kiemelték a gyáriak: a kilenc külső szín mellett négyféle belső színvilágot választhatunk, melyeknél a műszerfal és a kényelmes ülések kárpitja is érintett.

A kisautó akár bőrüléssel is elérhető lesz. Az utasok mellett természetesen a motyóinknak is több hely jut majd az újdonságban, aminek csomagtartója 325 literesre duzzadt, mely az ülések síkba döntése után akár 1042 literre is nőhet – és akkor a rengeteg praktikus tárolórekeszről még nem is beszéltünk. Az i20 az extrák terén is szolgál újdonságokkal a szegmensben, így hatalmas, nyitható napfénytetőt, automatikusan páramentesítő szélvédőt és kormányfűtést is kapott. A szintén elérhető hétcolos központi kijelző mellé navigáció és okostelefon-kapcsolódási lehetőség is jár, míg az USB- és AUX-csatlakozók az alapfelszereltség részét képezik. Felár ellenében elektromosan behajtható tükröket, hátsó parkolóradart, sőt akár a belső visszapillantóba integrált tolatókamerát is kérhetünk, melyekkel valóban a legmodernebb kisautók közé kerül a Hyundai újdonsága, mely egyébként négy felszereltségi szinttel lesz elérhető.

Az erőforrások terén nem szállított meglepetéseket a gyártó, hiszen mind a négy szerkezetet ismerhetjük már más típusaikból is. Benzines fronton két erőforrás és három teljesítményszint közül választhatunk: az 1,25 literes erőforrás 75 és 84 lóerős verzióban érhető el, mindkét esetben 121 Nm-es maximális csúcsnyomatékkal, míg az 1,4 literes variáns 100 lóerőt és 134 Nm nyomatékot szolgáltat. Míg a kisebbik benzinesekhez ötsebességes manuális váltó jár, addig a nagyobbhoz hatfokozatú kézi, vagy felárért cserébe négyfokozatú automata szerkezetet kapunk. A dízelpártiak szintén két motor közül választhatnak: az 1,1 literes 75 lóerős (180 Nm), vagy az 1,4 literes 90 lóerős (240 Nm) változatot kérhetik, mindkét esetben hatgangos manuális váltóval. Az elöl teljesen független MacPherson, hátul pedig részben független, torziós tengellyel ellátott i20-szal kapcsolatban komfortosabb menettulajdonságokat ígérnek a gyáriak, amin a hatékonyabb hangszigetelés is tovább javít.

A kényelem mellett a biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek, amit a szériában járó hat légzsák és menetstabilizáló bizonyít, de felár ellenében sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, aktív fényszóró és visszagurulás-gátló is elérhető lesz. A törökországi Izmirben készülő újdonság először az októberi párizsi autószalonon mutatja meg magát élőben, de addig is hatalmas galériával szolgáltak számunkra a gyáriak, melyen kívül-belül megcsodálhatjuk a kisautók trónjának egyik várományosát – a koronázással persze még várnánk, amíg meg nem érkezik az első tesztautó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.