Az október elején kezdődő seregszemlén bemutatkozó erőforrás rögtön két modellhez, az Insignia különböző változataihoz és a Zafira Tourerhez is elérhető lesz. Az újdonság a 163/165 lóerős kétliteres dízelt váltja. Változatlan hengerűrtartalomból kinyert 170 lóerejével és 400 Nm nyomatékával a motor nem csak erősebb lesz, de egyben kulturáltabb, tisztább és hatékonyabb is. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő egység fejlesztésénél a zajszint és a vibráció csökkentése elsődleges szempont volt – valljuk be, okkal. Ennek érdekében a mérnökök teljesen átdolgozták az égésteret, új szívótraktust alakítottak ki és a befecskendező-rendszert is megújították, amely már 2000 bar nyomással képes dolgozni.
A változó geometriás turbót is lecserélték olyanra, amely a vákuumos helyett elektromos aktuátorral rendelkezik – ennek köszönhetően 20 százalékkal javították a reakcióidőt. Emellett a kompakt kialakítású feltöltő vízhűtést és külön olajszűrőt kapott, tovább növelve ezzel annak élettartamát. A gyári adatok szerint 5 dB-lel csökkent a motor zajongása, amely nagy előrelépés. A pörgetést az 1750-es fordulattól 2500-ig rendelkezésre álló nyomatékcsúcs is segíti elkerülni, de a 170 lóerős teljesítmény is viszonylag korán, már 3750-nél jelentkezik.
A takarékosságról egyelőre nem nyilatkoztak a gyáriak, amely vélhetően jelentős mértékben nem javult, de szinte biztos, hogy néhány deciliterrel sikerült étvágytalanabbá tenni a Zafira Tourerben a gyári adatok szerint start-stoppal 4,7 litert fogyasztó erőforrást. Az újdonság valószínűleg változatlan áron veszi át az előd helyét a kínálatban, a későbbiekben pedig gyengébb és erősebb kivitelben is bemutatkozhat: 150, illetve 200 lóerőre, és utóbbi esetben kétlépcsős turbófeltöltésre számíthatunk.