A márka aktuális formajegyeit tökéletesen vegyíti az előd nyújtott jellegű megjelenésével az új generáció, amelynek profilja jóformán alig változott. Az új, trapéz alakú hűtőrács a típus leginkább hangsúlyos pontja. Belül a hét üléssel is elérhető modell néhány újdonságot is hoz a szegmensbe: felár ellenében a második és a harmadik üléssor is elektromosan dönthető lesz, a csomagtérfedelet pedig az elektromos. kulcs nélküli rendszernek köszönhetően láblendítéssel is ki lehet nyitni, ha éppen a kezünk tele lenne csomagokkal. Az elektromosan állítható kormányoszlop vagy a szellőztethető, masszírozós fotelek a nagyobb kategóriák felé sodorják az S-Maxot, hogy aztán ezek a törekvések a később érkező, luxussal bőven megkent Vignale modell formájában tetőzzenek.
A hivatalos információval meglehetősen szűkmarkúan bánt a gyártó, de a motortér nagy meglepetését így is elárulták. Az 1.5 EcoBoost erőforrás a későbbiekben a márka összes többi modelljéhez elérhető lesz, leváltva a lelkes 1,6 literes turbómotort. Az újdonság itt 160 lóerővel lesz elérhető, hatfokozatú kézi vagy dupla kuplungos automata váltóval. A többi adatra várnunk kell, de nem nehéz sejteni, hogy a 240 Nm nyomaték enyhén, a hatékonyság pedig nagyobb mértékben hivatott fokozódni. A korábbi generációban 7 literes vegyes átlagadattal dolgozó elődmotorhoz képest akár egy literrel is kevesebbet fogyaszthat az új egység.
A benzines kínálat még izgalmasabb darabját adja a változatlan formában átkerülő kétliteres, 240 lóerős turbómotor, míg a dízeleknél egyetlen kétliteres erőforrással megoldották a palettát: az átdolgozott TDCi 120, 150 és 180 lóerővel is elérhető lesz. További újdonságként az egyterűhöz immár összkerékhajtást is kérhetünk. A hivatalos premier a két hét múlva kezdődő párizsi autószalonon esedékes, ahonnan még több hivatalos adattal érkezünk. Sietni nem kell, ugyanis a márka jelenlegi tempóját követve a típus várhatóan 2015 nyarán kerül csak a kereskedésekbe.