Végre itt a klasszikus, nyitott BMW, a 2-es kabrió

A bajorok a párizsi autószalonra tartogatták a 2-es sorozat kabrió változatának bemutatását.

Vajda János
2014. 09. 14. 11:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindenekelőtt nagy örömmel üdvözöljük a vászontető továbbélését. Persze a kemény tető előnyei vitathatatlanok, azonban a többrészes, nehéz és rettenetesen bonyolult megoldásoknak megvannak a maguk hátulütői is, továbbá a szegmens rajongóinak nagy része mind a mai napig ragaszkodik a klasszikus megoldáshoz. Nem kérdés, hogy az autó lényegét eltüntethető kupolája jelenti, így néhány gondolat erejéig visszatérnék erre. A BMW mérnökei jó szokásukhoz híven nem hagyták érintetlenül az 1-es tetejét, így a 2-es kabrió vásárlói jelentősen továbbfejlesztett tetőnek örvendhetnek.

A teljesen elektromos működtetés szériában jár, mint ahogy az igényesen kárpitozott, fokozottan szél- és hőszigetelt kialakítás is. Például az Audi A3 Cabriolet és az Opel Cascada modellekkel ellentétben itt nem lehet válogatni kétféle, egy egyszerűbb és egy jobb tető közül – mindenki a jót kapja, aminek köszönhetően a belső zajszint az előddel összehasonlítva az első üléseken, a db(A) skálán mérve elöl akár -5, hátul pedig akár -7 decibeles csökkenést eredményez, ami nagyon-nagyon sok. A nyitás és a zárás egyaránt 20-20 másodpercet vesz igénybe, s akár menet közben is történhet, tisztességes 50km/h-ig. A vászon 3 színben kérhető: alapesetben fekete, de némi felárért ezüstös antracit, illetve ezüstös barna lehet. Az igényesebb, jobban szigetelt, és természetesen fűthető hátsó szélvédővel ellátott tető mellett a másik legnagyobb fejlődés a hajtásláncokon kívül a méretek és a praktikum tekintetében érhető tetten. Az újdonság 4432 mm hosszú, 1774 mm széles, tengelytávja pedig 269 cm.

Az utastér természetesen továbbra is négyszemélyes, de a gyáriak ígérete szerint immár a könnyebben megközelíthető második sorban is el lehet férni, és különösen érdekes, hogy hátul a fejtér nagyobb a kupé kivitelénél. A csomagtér becsukott tetővel 335, míg lenyitottal 280 liter, ami igazán tisztességes érték. Ha már a tömegeknél tartunk: nagy szilárdságú acélok és intelligens építésmód ide vagy oda, a kabrió nem meglepő módon nem éppen pehelysúlyú. A kupéhoz képest átlagosan mintegy 160 kilót szedett fel, ami persze sok, de a tömegnövekedés nélkülözhetetlen a kívánt biztonság és csavarodási merevség eléréséhez – utóbbi tekintetben például 20 százalékkal lett könnyebb a sofőr nélkül 1510-1600 kilós modell, aminek különben az akár cw 0,31-es légellenállására is büszkék Münchenben.

A hajtásláncok tekintetében első körben egyszerű a felállás: az összes 2-es kabrió hátsókerék-hajtású lesz, az erőt pedig 3 benzines és egy gázolajos erőforrás szolgáltathatja, szériában minden esetben hatfokozatú manuális váltón keresztül. Opcionálisan az összes, nem mellesleg az EU6-os károsanyag-kibocsátási normát minden esetben teljesítő motorhoz kérhető a ZF által fejlesztett, de a BMW által finomhangolt, zseniális nyolcsebességes automata, összkerékhajtás pedig állítólag kicsit később szintén érkezik a kínálatba. A belépőt a BMW jól ismert négyhengeres kétliteres benzinmotorja képviseli, aminek 184 lóereje és 270 Nm-es csúcsnyomatéka 7,5 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőt, 231 km/h-s végsebességet és kézi váltóval 6,8, automatával 6,4 literes gyári vegyes fogyasztást képes felmutatni. Nem kérdés, hogy már ez az erőforrás teljes harmóniát garantál a hátsókerekes, dinamikus kabriónak.

Az ugyanezen egység 245 lovas, 350 Nm-t leadni képes változata (28i) elenyészően magasabb fogyasztás mellett 6 másodperces gyorsulást és 250 km/h-s végsebességet biztosít, vagyis abszolút sportosnak nevezhető, míg a négyhengeres, új 20d kivitel 190 lóerőt és 400 Nm-t állít csatasorba, a 220i-vel ekvivalens menetteljesítmény-adatokat felmutatva, viszont szenzációs, gyárilag 4,4-4,7 literes fogyasztással. Kár, hogy a kabriózáshoz nem igazán illik a négyhengeres dízel kemény járása és hangja, különben a 20d szuper kompromisszum lenne a gazdaságosság és a sportosság terén. Sebaj, így is sokan veszik majd.

Nem kérdés, hogy a 2-es kupé kínálatához hasonlóan az igazi ínyencfalat az M235i jelű csúcsváltozat, amiért a BMW M Performance részlege felel. A hátsó kerekeket itt egy háromliteres, egyetlen, de kettős megfújású turbófeltöltővel lélegeztetett, 326 lóerős sorhatos benzines bombázza akár 450 Nm-es nyomatékával. A habot a tortán a hatlövetű csodálatos muzsikája jelenti, igazi sportkabrióvá téve a modellt. Az M235i kivitel mellesleg nem tud annyira drága lenni, hogy ne ez legyen a kínálat tuti tippje – van, amikor az élmény megfizethetetlen, és egy mókaautó esetében ez különösen igaz. További finomság, hogy a BMW M Performance részlegétől felár ellenében önzáró differenciálmű is kérhető ehhez a változathoz például M Performance fékekkel és akár állítható csillapítással együtt.

Ebben a kombinációban némi jóindulattal akár a híres, és sokak által imádott E46 Cabrio egyenes ági utódjának is tekinthető az autó – az 5-5,2 másodperces sprintidő is ezt nyomatékosítja, aminél a hathengeres E46 M3 Cabrio még lassabb is volt egy hajszállal. Azt már csak halkan jegyezzük meg, hogy az M GmbH boszorkánykonyhájában már szinte készen áll a valódi M2. A futómű különben az összes 2-es kabrióban elöl MacPherson, hátul pedig öt lengőkaros multilink rendszerű, szinte teljes egészében alumíniumból. Bár már a kapuit október első napjaiban kinyitó párizsi autószalonon találkozhatunk a BMW vadonatúj vászontetős modelljével, kereskedelmi forgalomba csak 2015 februárjától kerül a típus. Persze ez nem is csoda, hiszen a téli szezonban eleve nem túl sokan vágyódnak erre az életmódra, a jövő évi szezont viszont a szorgalmas ügyfelek már új 2-esükben kezdhetik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.