Mindenekelőtt nagy örömmel üdvözöljük a vászontető továbbélését. Persze a kemény tető előnyei vitathatatlanok, azonban a többrészes, nehéz és rettenetesen bonyolult megoldásoknak megvannak a maguk hátulütői is, továbbá a szegmens rajongóinak nagy része mind a mai napig ragaszkodik a klasszikus megoldáshoz. Nem kérdés, hogy az autó lényegét eltüntethető kupolája jelenti, így néhány gondolat erejéig visszatérnék erre. A BMW mérnökei jó szokásukhoz híven nem hagyták érintetlenül az 1-es tetejét, így a 2-es kabrió vásárlói jelentősen továbbfejlesztett tetőnek örvendhetnek.
A teljesen elektromos működtetés szériában jár, mint ahogy az igényesen kárpitozott, fokozottan szél- és hőszigetelt kialakítás is. Például az Audi A3 Cabriolet és az Opel Cascada modellekkel ellentétben itt nem lehet válogatni kétféle, egy egyszerűbb és egy jobb tető közül – mindenki a jót kapja, aminek köszönhetően a belső zajszint az előddel összehasonlítva az első üléseken, a db(A) skálán mérve elöl akár -5, hátul pedig akár -7 decibeles csökkenést eredményez, ami nagyon-nagyon sok. A nyitás és a zárás egyaránt 20-20 másodpercet vesz igénybe, s akár menet közben is történhet, tisztességes 50km/h-ig. A vászon 3 színben kérhető: alapesetben fekete, de némi felárért ezüstös antracit, illetve ezüstös barna lehet. Az igényesebb, jobban szigetelt, és természetesen fűthető hátsó szélvédővel ellátott tető mellett a másik legnagyobb fejlődés a hajtásláncokon kívül a méretek és a praktikum tekintetében érhető tetten. Az újdonság 4432 mm hosszú, 1774 mm széles, tengelytávja pedig 269 cm.
Az utastér természetesen továbbra is négyszemélyes, de a gyáriak ígérete szerint immár a könnyebben megközelíthető második sorban is el lehet férni, és különösen érdekes, hogy hátul a fejtér nagyobb a kupé kivitelénél. A csomagtér becsukott tetővel 335, míg lenyitottal 280 liter, ami igazán tisztességes érték. Ha már a tömegeknél tartunk: nagy szilárdságú acélok és intelligens építésmód ide vagy oda, a kabrió nem meglepő módon nem éppen pehelysúlyú. A kupéhoz képest átlagosan mintegy 160 kilót szedett fel, ami persze sok, de a tömegnövekedés nélkülözhetetlen a kívánt biztonság és csavarodási merevség eléréséhez – utóbbi tekintetben például 20 százalékkal lett könnyebb a sofőr nélkül 1510-1600 kilós modell, aminek különben az akár cw 0,31-es légellenállására is büszkék Münchenben.