Versenygép a jövőből? Itt a Renault RS 01

Nem is olyan régen már beszámoltunk a Renault új versenygépének érkezéséről.

Kenéz Tibor
2014. 09. 01. 5:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A karbon utasfülkével rendelkező versenykocsit egyebek között a nemrégiben szóba került Dallara segítségével alkotta meg a gyártó, méghozzá úgy, hogy megfeleljen az LMP1 előírásoknak. Az autó nincs több 1100 kilogrammnál, így nem nehéz elképzelni, mire képes a Nissan GT–R Nismótól kölcsönvett 3,8 literes, dupla turbós V6-ossal, melyről csak annyit árultak el, hogy több mint 500 lóerővel és 600 newtonméterrel gazdálkodik – ami a japán sportautó 600 lóerejét és 652 newtonméterét elnézve valószínűleg valamelyest alábecsült adatnak tűnik.

Az elsőre leginkább a rég beígért, ám azóta elfeledett Alpine-utódra hasonlító, kifejezetten futurisztikus és agresszív külső váz újrahasznosított anyagokból készült, és különleges légelvezetővel van ellátva, mely az autó orrától az első kerék mögött lévő nyíláson át a hátsó légbeömlőbe vezeti a friss levegőt, ahol végül a köztes hűtőbe jut, ezzel csillapítva az erőforrás hőjét. Hátul a leszorítóerő javításának érdekében hatalmas, fix szárnyat és óriási diffúzort alkalmaztak a mérnökök, melyeket vizuálisan a két kályhacsőnyi kipufogó és a ledes hátsó lámpatestek egészítenek ki, megadva ezzel a lenyűgöző összképet. Az RS 01 bestiális ereje jó versenyautóhoz méltó módon a hátsó kerekeken jelentkezik, méghozzá egy Sadev típusú hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül, így 300 km/h-nál is magasabb végsebességet tud elérni a gépezet – ami nyilván a váltóáttétel beállításától is függ.

A 18 hüvelykes Braid könnyűfém felniken külön a kocsi számára fejlesztett Michelin gumik vannak, melyek tapadása tovább segíti a hatdugattyús, 380 milliméteres karbontárcsákkal ellátott fékek lassító munkáját. A 471 centiméter hosszú, pontosan 200 centi széles és 117 centi magas RS 01 tengelytávja 274, nyomtávja elöl 168, hátul 162 centiméter. Ezekkel a méretekkel, valamint az acélmerevítéssel és a kettős keresztlengőkaros plusz nyomórudas, állítható Öhlins lengéscsillapítókkal ellátott gépsárkány képességeit valószínűleg senki nem vonja kétségbe.

A Renault Sport vezetője, Patrice Ratti így nyilatkozott az autóval kapcsolatban: „az RS 01 a Renault DeZir szépségének és a Formula Renault 3.5 képességeinek házasságából született meg.” Alain Prost, a márka nagykövete sem maradt hangtalan: „Ez egy lenyűgöző versenyautó, a GT-k legtisztább hagyományait szem előtt tartva.”

A körülbelül 111 millió forintot kóstáló újdonság a jövő évi World Series by Renault-n indulhat majd először, ahol Renaultsport Trophy néven természetesen saját sorozatot kap. Ennek keretein belül – ahogy a bajnokság összes futamán – kizárólag egyféle autó, esetünkben az RS 01 indulhat, ezzel biztosítva a technikai egyenlőséget, valamint a sportetikettet, a költségek kontroll alatt tartásáról nem is beszélve.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.