A karbon utasfülkével rendelkező versenykocsit egyebek között a nemrégiben szóba került Dallara segítségével alkotta meg a gyártó, méghozzá úgy, hogy megfeleljen az LMP1 előírásoknak. Az autó nincs több 1100 kilogrammnál, így nem nehéz elképzelni, mire képes a Nissan GT–R Nismótól kölcsönvett 3,8 literes, dupla turbós V6-ossal, melyről csak annyit árultak el, hogy több mint 500 lóerővel és 600 newtonméterrel gazdálkodik – ami a japán sportautó 600 lóerejét és 652 newtonméterét elnézve valószínűleg valamelyest alábecsült adatnak tűnik.
Az elsőre leginkább a rég beígért, ám azóta elfeledett Alpine-utódra hasonlító, kifejezetten futurisztikus és agresszív külső váz újrahasznosított anyagokból készült, és különleges légelvezetővel van ellátva, mely az autó orrától az első kerék mögött lévő nyíláson át a hátsó légbeömlőbe vezeti a friss levegőt, ahol végül a köztes hűtőbe jut, ezzel csillapítva az erőforrás hőjét. Hátul a leszorítóerő javításának érdekében hatalmas, fix szárnyat és óriási diffúzort alkalmaztak a mérnökök, melyeket vizuálisan a két kályhacsőnyi kipufogó és a ledes hátsó lámpatestek egészítenek ki, megadva ezzel a lenyűgöző összképet. Az RS 01 bestiális ereje jó versenyautóhoz méltó módon a hátsó kerekeken jelentkezik, méghozzá egy Sadev típusú hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül, így 300 km/h-nál is magasabb végsebességet tud elérni a gépezet – ami nyilván a váltóáttétel beállításától is függ.
A 18 hüvelykes Braid könnyűfém felniken külön a kocsi számára fejlesztett Michelin gumik vannak, melyek tapadása tovább segíti a hatdugattyús, 380 milliméteres karbontárcsákkal ellátott fékek lassító munkáját. A 471 centiméter hosszú, pontosan 200 centi széles és 117 centi magas RS 01 tengelytávja 274, nyomtávja elöl 168, hátul 162 centiméter. Ezekkel a méretekkel, valamint az acélmerevítéssel és a kettős keresztlengőkaros plusz nyomórudas, állítható Öhlins lengéscsillapítókkal ellátott gépsárkány képességeit valószínűleg senki nem vonja kétségbe.
A Renault Sport vezetője, Patrice Ratti így nyilatkozott az autóval kapcsolatban: „az RS 01 a Renault DeZir szépségének és a Formula Renault 3.5 képességeinek házasságából született meg.” Alain Prost, a márka nagykövete sem maradt hangtalan: „Ez egy lenyűgöző versenyautó, a GT-k legtisztább hagyományait szem előtt tartva.”