1,6-os turbómotor repíti majd a következő Astra OPC-t

Az Opel Astra OPC az egyik legerősebb sportkompakt, mely a következő generációra sem gyengül.

Csizsek Ádám
2014. 10. 11. 5:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A párizsi autószalonon az új Astra érkezése kapcsán szóba került az utód, s kiderült, mit szuszakolnak majd a következő OPC motorházteteje alá a németek. Az OPC részleg egyik vezetője, Wilfried Dieh beszélt arról, hogy 2017-ben debütál majd a következő Astra OPC. Noha az utód fejlesztése már jó ideje folyik, és a megbízható forrásból származó hírek szerint mintegy 100 kg-os fogyókúrára bírták a mérnökök az Opel már megszokottan súlyos kompaktját, mindez nem lesz elég ahhoz, hogy a villámosok felvegyék a versenyt a konkurencia sok esetben 200-300 kilóval könnyebb tagjaival. Mindenesetre a mázsás tömegcsökkentés a sportverzióra is jó hatással lesz, ráadásul az OPC-t többé nem kétliteres turbómotor hajtja majd.

Amint az kiderült, a kisebb, Szentgotthárdon gyártott, 1,6-os turbós benzines veszi át az öblösebb erőforrás helyét. A jelenlegi kínálatban 175 és 200 lóerővel szereplő magyar szív a sportverzióban a most futó generációhoz képest szinte változatlan, 284 lóerős teljesítménnyel szolgál majd. A jelenlegi Astra OPC 1,5 tonnát nyom, ehhez képest Dieh mintegy 150 kg-os fogyást ígér, ami többek között az Astra OPC Extreme modellben alkalmazott könnyű anyagoknak is köszönhető. Ennek eredményeképpen a minimálisan növelt teljesítménytől sokkal jobb menetdinamikára számíthatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.