2015-ben ismét World Series by Renault a Hungaroringen

A tizedik évad épphogy befejeződött, máris elkezdődött a 2015-ös World Series by Renault.

Kenéz Tibor
2014. 10. 25. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hat Forma–1-es pálya, köztük az „örökös” Hungaroring mellett megtörtént a várva várt visszatérés Le Mansba és Silverstone-ba. A Hungaroringre, a WSR legnépszerűbb pályájára immáron kilencedik alkalommal is visszatér a Renault családi autóversenyes hétvégéje, az őszi kitérő után ezúttal újra nyáron, rögtön az iskolai időszak befejezése után: 2015. június 13–14-én. A mogyoródi pályára a World Series by Renault 2005-ben indult sikertörténete óta a legtöbbször látogatott el a sorozat, amely tízéves története alatt a legfontosabb F1-es előkészítővé nőtte ki magát (az idén versenyző Forma–1-es pilóták hatvan (!) százaléka a WSR-ben edződött).

A jövő évi versenynaptárba visszatért a versenyzők által szintén kedvelt Silverstone is. Már a tizedik évad alatt is folyton jelezték a pilóták és csapatok, hogy szívesen visszatérnének a legendás pályára, ahol – Magyarország mellett – óriási népszerűségnek örvend a Renault világsorozata. Változás történt Franciaországban is. Négy fantasztikus versenyhétvége után a Paul Ricardon a Renault Sport Technologies a visszatérés mellett döntött: 2015- ben a Le Mans-i Bugatti Circuitre látogat a WSR szeptember végén. További fontos feladat, hogy közvetlen Forma–1-es környezetben is versenyezzenek a WSR királykategóriájának pilótái, így ismét bekerült a naptárba a Formula 3,5-ös sorozat a Monacói Forma–1-es Nagydíj betétfutamaként.

„A World Series by Renault tíz éve csodálatos egyvelegét kínálja a pályán és a pálya mellett zajló eseményeknek, több mint ötmillió néző előtt” – mondta a Renault Sport Technologies versenyigazgatója, Jean-Pascal Dauce. „Megünnepelve ezt a tíz évet, úgy kívántuk összeállítani a versenynaptárt, hogy a Forma–1-es, valamint a Renault számára fontos pályákat vegyítsünk. Fontos az egyensúly a pályák között, hogy pilóták a lehető legjobban felkészülhessenek az élvonalbeli versenyzésre.”

És a végére még egy jó hír a versenyhétvégére lélekben már most készülőknek. Tavaly kifutott a Mégane Trophy, így idén „csak” formaautós versenyeket láthattak a nézők. Viszont jövőre új kategóriával bővül a WSR, az R.S. Trophyval, amelyben a Párizsi Autószalonon leleplezett, 1100 kilogrammos, 500 lóerő és 300 km/h sebesség felett teljesítő Renault Sport R.S. 01 versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.