Egészen pontosan 2046 lesz az az év a Morgan Stanley szerint, amelyre már a hagyományos autókat lehetetlen lesz értékesíteni: harminckét esztendő múlva minden autó önvezető lesz. A piacot egyébként 2026 magasságában kezdi majd el szélesebb körben meghódítani a technológia, amely „5,6 trillió dollár globális gazdasági megtakarítást eredményez”.
Az évtized végére egyébként már több autómárka is megelőlegezte az önvezető autó szériagyártású premierjét, amelyek viszont még teljesen nem vállalnak felelősséget: a vezető őrző figyelmére mindig szükség lesz bennük. A Navigant Research intézet piackutatása szerint 2035-re az autonóm négykerekűek éves eladása már közel százmillió dolláros üzlet lesz, ami bizony a teljes személyautó szegmens harmadát teszi ki. Az ABI Research még bátrabb kijelentést tett: 2032-re az értékesített új autók 50 százaléka képes lesz legalább részleges (például autópályás) önvezetésre szerintük.
Még a vezetés szerelmeseiként is elismerhetjük, hogy az autonóm autózásnak vannak tagadhatatlan előnyei. Egy hosszú, fárasztó nap után pihentető is lehet a volán mögé ülni, de a dugóban való araszolás és az egyhangú autópályás szakasz elveheti a kedvünket – ilyenkor pedig jobb, ha át tudjuk adni a volánt. Erre pedig tíz éven belül a legtöbb autógyártó termékében képesek leszünk, ráadásul az eddigi segédrendszer-arzenál áránál alig költségesebb csomagért cserébe. Önök mennyit lennének hajlandók fizetni a funkcióért?
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!