Az angol gyártó összefogott amerikai partnerével, a TMI AutoTech céggel – amely az Arielek észak-amerikai összeszereléséért felel –, és együttes erővel megalkották a bestiális Atom 3S-t. Az újdonság pedig – leszámítva a kis szériában készült Atom V8-at – az eddigi legerősebb Ariel modell lesz, olyan képességekkel, melyeket „soha nem láttunk még az Ariel Atom 3 platformtól”. A zsebrakéta egy 2,4 literes, turbófeltöltős Honda erőforrást használ, melyből 365 lóerőt és 420 newtonmétert csiholtak ki a mérnökök. Bár a gyártó mindig is nyersességéről volt híres, ekkora erő mellé muszáj volt beépítenie állítható kipörgésgátlót és lengéscsillapító rendszert, valamint négydugattyús fékeket, hogy minden körülmények között stabil maradhasson a sportautó.
A japán motor a vásárló kérése szerint kétféleképpen tudja eljuttatni az erőt a kerekekhez: az eddig is alkalmazott kiváló kézi váltón vagy egy új fejlesztésű, hatfokozatú Sadev szekvenciális szerkezeten keresztül. Utóbbihoz a kormány mögé elhelyezett váltóevezőket is kérhetünk, melyek a versenypályás használathoz biztosítják a lehető leggyorsabb kapcsolást.
Bár a mellékelt képeken nem így jelenik meg az Atom 3S, a gyártó elmondása szerint minden példányt üveg szélvédővel fognak felszerelni a biztonság és a jó kilátás érdekében, a panorámát a versenyautókból ismerős kompozitülésekből élvezhetjük. Az autóban található lcd kijelző az összes fontos adatot rendelkezésünkre bocsátja, kezdve a sebességtől a fordulatszámon, a sebességi fokozaton és a vízhőmérsékleten át egészen a benzinszintig – akár egy hétköznapi személykocsiban.
Az Ariel és a TMI AutoTech mérései alapján a 3S valamivel 3 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, a negyed mérföldes táv teljesítéséhez pedig mindössze 10,7 másodpercre van szüksége.
Az Egyesült Államokban az alapot jelentő Atom 3 15,5 millió forintos árához képest körülbelül 40 százalékkal többet, mintegy 21,6 millió forintnyi dollárt kell a kereskedésben hagyniuk a tulajdonosoknak, akik azonban nagy valószínűséggel nem fogják megbánni a befektetést – erre utal a videó is.