Jövőre már várhatjuk az R8 új sorozatát, de a típus addig sem múlatja izgalmak nélkül az idejét. Erről az általunk is próbált hagyományosabb verziók mellett mostantól a Competition modell gondoskodik, amely nemcsak a leggyorsabb, de a legerősebb szériagyártású Audi is ma. A cím elnyerése érdekében az 5,2 literes, V10-es szívómotorból 578 lóerőt szorítottak ki a mérnökök, amelyet hétfokozatú váltó továbbít az összkerékhajtás felé.
A rendszer összjátéka 3,3 másodperces 0–100-as sprinttel és 320 km/h végsebességgel ruházza fel a sportmodellt. A legizmosabb R8 státusát a számos matt fényezésű szénszálas betét jelzi, a hatásos lassulást tartósan biztosító karbon-kerámia fékekről pedig a vörösre festett nyereg árulkodik.
Belül ugyancsak a szénszál kerül előtérbe, amelyhez vörös kontrasztvarrással feldobott fekete bőrkárpitozás társul. Az ennél izgalmasabbra vágyó vásárlóknak további lehetőségeket is biztosít a gyártó. Aki a búcsúzó R8 szériát garázsában akarja tudni, annak nem árt sietni: a Competition széria mindössze hatvan példányban lesz elérhető, ráadásul csak az USA piacán. Ott viszont már novembertől rendelhető lesz, az első modellek kulcsát jövő év elején adják át.