A verseny minden eddiginél nehezebb lesz: nem csupán a Fekete-tengertől a Kaszpi-tengerig vezető rögös utat kell kimondottan hatékonyan magunk mögött hagynunk, de minden eddiginél több köztes feladatnak kell eleget tennünk.
A 2012-es Isztambul–Budapest után tavaly Kisinyovból mentünk Pozsonyig. Idén egzotikusabb körülményeket találtak a Porsche rendezői: ezúttal a törökországi Trabzonból indulva kell Grúziát átszelve Bakuba, Azerbajdzsán fővárosába érkeznünk. A hazai négyfős csapatunkon pedig minden eddiginél nagyobb a nyomás: a tavalyi győzelem után ezúttal meg kell tartani a dobogó legfelső fokát.
Ennek eléréséhez szellemi és fizikai kihívások is várnak az egyhetes megmérettetésen. A közel 2000 kilométeres távot egy Cayenne S volánja mögött kell megtennünk, minél alacsonyabb fogyasztás mellett, de szintidőre – az egyes etapok végén sem korábban, sem később nem ér befutni, csak a percre pontos érkezést fogadják el. Első ízben benzines erőforrásnak kell parancsolnunk: a 420 lóerő maximális teljesítmény töredékét kiaknázva kell száguldani.
A pontos tervezés és térképes fejtörőket tartalmazó kihívás csak a kezdet: terepes szakaszon is helyt kell állnunk, ahol ugyanúgy súlyos büntetőpontok járnak a tévedésért, mint az ezúttal dupla akkora hangsúlyt kapó kerékcsere-bajnokságon. Nemcsak a kihívás fokozódik, de a szociális média terén is minden eddiginél nagyobb jelenléttel készülünk. Kalandjainkról részletesen beszámolunk a helyszínről csapatunk Facebook-oldalán. Az oldal kedvelésével közvetlenül is elősegíthetik a magyar sikereket: a legtöbb követővel rendelkező csapat pluszponttal indul neki a megmérettetésnek.