A negyedik generációs Skoda Superb is ütni fog

A VW konszern egyre jelentősebb offenzívával próbál minél nagyobb szeletet kiharapni az autópiac tortájából.

Csizsek Ádám
2014. 10. 16. 15:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A negyedik generációs Skoda Superb a márciusban esedékes genfi autószalonon debütál majd, ám a technikai részletek bizonyos hányada már most rendelkezésre áll az újdonsággal kapcsolatban. Gyakorlatilag sikerre predesztinálja a projektet, hogy az új Superb a friss Passat, azaz a B8-as generáció alapjaira épül: a könnyű és modern moduláris platform futóművét tekintve és számos egyéb szempontból az élvonalat képviseli.

Az ígéretes alapok mellé lenyűgöző formatervet ígérnek a csehek, akik a Jozef Kaban vezetésével megalkotott formatervezői csoportot állították rá a Superbre. A szakemberek a VisionC tanulmányból próbálnak ihletet meríteni, hogy méltó középkategóriást állíthassanak a Skoda élére. Ahogy a jelenleg futó generáció, úgy az újdonság is csapott hátú, valamint kombi karosszériával lesz elérhető, s a méreteket tekintve is hasonló számokról beszélhetünk. Persze tudvalevő, hogy a dinamikusabb összkép érdekében valamivel alacsonyabb és szélesebb lesz a Svájcban bemutatkozó újdonság, ami jobb vállteret és még öblösebb csomagteret szavatol.

Motorokat illetően is a Passatot követi a Skoda büszkesége, hiszen a B8-ban debütált erőforrások kerülnek majd a cseh testvér gépteteje alá. A 2.0 TDI 190 lóerővel jelenti a csúcsdízelt, míg a benzines paletta legfelső lépcsőfokát a 280 lóerőt biztosító 2.0 TSI képviseli majd, a szomjas 3,6 literes V6-os helyébe lépve. Utóbbi összkerékhajtással érkezik. Természetesen a kisebb erőforrások sem hiányozhatnak a listából, így az 1.4 és 1.8 TSI, valamint az 1.6 és a 2.0 TDI alacsonyabb teljesítményt biztosító verziói közül lehet majd választani.

Ahogy a Passat esetében, úgy a Superbnél is számíthatunk hibrid variánsra, ami kézenfekvő húzás lenne a csehektől. A Passat GTE-ben 211 lóerős összteljesítménnyel bíró benzin-elektromos rendszerre van kilátás a Skoda esetében is, tehát az új középkategóriás akár 2 literes fogyasztással is elérhető lesz, 50 km-es tisztán elektromos hatótávval együtt. A negyedik generációs Superb a genfi premiert követően 2015 második felében kerül majd a szalonokba, mintegy egyéves késéssel követve az alapokat nyújtó Volkswagen Passatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.