A negyedik generációs Skoda Superb a márciusban esedékes genfi autószalonon debütál majd, ám a technikai részletek bizonyos hányada már most rendelkezésre áll az újdonsággal kapcsolatban. Gyakorlatilag sikerre predesztinálja a projektet, hogy az új Superb a friss Passat, azaz a B8-as generáció alapjaira épül: a könnyű és modern moduláris platform futóművét tekintve és számos egyéb szempontból az élvonalat képviseli.
Az ígéretes alapok mellé lenyűgöző formatervet ígérnek a csehek, akik a Jozef Kaban vezetésével megalkotott formatervezői csoportot állították rá a Superbre. A szakemberek a VisionC tanulmányból próbálnak ihletet meríteni, hogy méltó középkategóriást állíthassanak a Skoda élére. Ahogy a jelenleg futó generáció, úgy az újdonság is csapott hátú, valamint kombi karosszériával lesz elérhető, s a méreteket tekintve is hasonló számokról beszélhetünk. Persze tudvalevő, hogy a dinamikusabb összkép érdekében valamivel alacsonyabb és szélesebb lesz a Svájcban bemutatkozó újdonság, ami jobb vállteret és még öblösebb csomagteret szavatol.
Motorokat illetően is a Passatot követi a Skoda büszkesége, hiszen a B8-ban debütált erőforrások kerülnek majd a cseh testvér gépteteje alá. A 2.0 TDI 190 lóerővel jelenti a csúcsdízelt, míg a benzines paletta legfelső lépcsőfokát a 280 lóerőt biztosító 2.0 TSI képviseli majd, a szomjas 3,6 literes V6-os helyébe lépve. Utóbbi összkerékhajtással érkezik. Természetesen a kisebb erőforrások sem hiányozhatnak a listából, így az 1.4 és 1.8 TSI, valamint az 1.6 és a 2.0 TDI alacsonyabb teljesítményt biztosító verziói közül lehet majd választani.
Ahogy a Passat esetében, úgy a Superbnél is számíthatunk hibrid variánsra, ami kézenfekvő húzás lenne a csehektől. A Passat GTE-ben 211 lóerős összteljesítménnyel bíró benzin-elektromos rendszerre van kilátás a Skoda esetében is, tehát az új középkategóriás akár 2 literes fogyasztással is elérhető lesz, 50 km-es tisztán elektromos hatótávval együtt. A negyedik generációs Superb a genfi premiert követően 2015 második felében kerül majd a szalonokba, mintegy egyéves késéssel követve az alapokat nyújtó Volkswagen Passatot.