A Porsche tudja, mit kell javítani a Panamerán

A német szakemberetek minden igyekezete ellenére akadt néhány pont, ahol javítani kell a Panamerán.

Csizsek Ádám
2014. 10. 14. 16:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bizonyos pontokon tehát a következő generáció fejlesztése során mindenképpen javít vagy módosít a zuffenhauseni márka tervezői részlege. Matthias Müller elismerte, hogy a Panamera fejlesztése során elkövettek néhány „hibát”. A Porsche első embere azt is elmondta, hogy a 2016-os, második generáció fejlesztésekor figyelembe vették az előd gyengébb pontjait és azokra fókuszálva igyekeztek a tökéletes eredményre törekedni. Persze a vezér szavait nem szabad félreértelmezni, a Müller által hibaként aposztrofált megoldások leginkább a külső és belső formatervre értendők, tehát leginkább a szépség, a szemnek kellemesebb formák kidolgozásán van a hangsúly.

A szakember kifejtette, hogy a legfontosabb ezek közül a tetővonal, amely az utód esetében sokkal sportosabb kell, hogy legyen, gyorsabb, filigránabb összképet eredményezve. A tető hosszabb lesz és meredekebben esik majd hátul, de a hátsó utasok fejtere emiatt továbbra sem lesz bőséges. Müller hozzátette, nagyon különleges formatervet kap az új Panamera, olyat, ami ebben a szegmensben meglehetősen szokatlan, épp ezért előfordulhat, hogy sokaknak nem tetszik majd az újdonság. Sebaj, a megosztó, merész dizájn sokkal sikeresebb lehet, mint az, amit a szemlélők java elfogad, de épp ezért unalmasnak hat.

A vonalak mellett már a technikai alapokról is tudni lehet néhány részletet: az új Panamera a gyártó MSB platformjára épül majd, amely mintegy 200 kg-os tömegcsökkenést szavatol a négyajtós kupénak, jobb vezethetőséget, dinamikusabb menetteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást ígérve. A motorháztető alá pedig új generációs V6-os és V8-as motorokat várunk, amelyek akár a hátsó kettő, akár az összes kereket hajthatják a vevő kérésének megfelelően. Pletykák keringenek közben egy kétajtós modellváltozatról is, sőt nyitható tetejű variánst is vizionálnak néhányan, azonban ezen verziók érkezéséhez számos kétség fűződik, és a mini Panameraként emlegetett Pajunra is legalább 2019-ig várni kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.