Bizonyos pontokon tehát a következő generáció fejlesztése során mindenképpen javít vagy módosít a zuffenhauseni márka tervezői részlege. Matthias Müller elismerte, hogy a Panamera fejlesztése során elkövettek néhány „hibát”. A Porsche első embere azt is elmondta, hogy a 2016-os, második generáció fejlesztésekor figyelembe vették az előd gyengébb pontjait és azokra fókuszálva igyekeztek a tökéletes eredményre törekedni. Persze a vezér szavait nem szabad félreértelmezni, a Müller által hibaként aposztrofált megoldások leginkább a külső és belső formatervre értendők, tehát leginkább a szépség, a szemnek kellemesebb formák kidolgozásán van a hangsúly.
A szakember kifejtette, hogy a legfontosabb ezek közül a tetővonal, amely az utód esetében sokkal sportosabb kell, hogy legyen, gyorsabb, filigránabb összképet eredményezve. A tető hosszabb lesz és meredekebben esik majd hátul, de a hátsó utasok fejtere emiatt továbbra sem lesz bőséges. Müller hozzátette, nagyon különleges formatervet kap az új Panamera, olyat, ami ebben a szegmensben meglehetősen szokatlan, épp ezért előfordulhat, hogy sokaknak nem tetszik majd az újdonság. Sebaj, a megosztó, merész dizájn sokkal sikeresebb lehet, mint az, amit a szemlélők java elfogad, de épp ezért unalmasnak hat.
A vonalak mellett már a technikai alapokról is tudni lehet néhány részletet: az új Panamera a gyártó MSB platformjára épül majd, amely mintegy 200 kg-os tömegcsökkenést szavatol a négyajtós kupénak, jobb vezethetőséget, dinamikusabb menetteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást ígérve. A motorháztető alá pedig új generációs V6-os és V8-as motorokat várunk, amelyek akár a hátsó kettő, akár az összes kereket hajthatják a vevő kérésének megfelelően. Pletykák keringenek közben egy kétajtós modellváltozatról is, sőt nyitható tetejű variánst is vizionálnak néhányan, azonban ezen verziók érkezéséhez számos kétség fűződik, és a mini Panameraként emlegetett Pajunra is legalább 2019-ig várni kell.