Nem kérdés, hogy a DS modellpalettán belül a legkisebb DS3 aratta a legnagyobb sikert, és a vásárlók mellett a szakma is kedveli és elismeri a kis ékszerdobozt, ami bizony nagyon sok vásárlót hódított el más márkáktól. Eddig több mint 300 ezer példány talált gazdára a C3 alapokra épített csinos prémiumtermékből, azonban négy év eltelte után elkerülhetetlen volt a vérfrissítés.
A legnagyobb változások röviden összefoglalva a következők: egy új, opciós gyöngyházfehér szín, friss alufelnik, friss arculatot kölcsönző xenon-LED fényszóró, Active City Brake nevű automata városi vészfékező rendszer, belül pedig új díszbetétek, s egy opcionális tolatókamera jelzi az aktuális modellévet. Technikai fronton a legnagyobb újdonság a PSA konszern 1,2 literes, háromhengeres turbós benzinmotorjának a megjelenése, ami a DS3-ban 110 lóerővel kecsegtet. Továbbá átdolgozták a tervezők az 1,6 literes dízeleket is: mindkét szinten EU6-osok lettek (SCR-katalizátort kaptak), s néhány lóerőt, illetve Nm-t is „felszedtek”.
A nálunk járt tesztautó divatos padlizsánszínű fényezésével hívta fel magára a figyelmet, s az új, szépséges első lámpák valóban megteszik hatásukat: nem csak remekül világítanak, de feltűnőek is, és kitűnően rímelnek a 3D-hatásukkal egyedülálló hátsó lámpatestekkel – különlegességük a sok-sok DS-feliraton kívül, hogy az indexelés úgynevezett „futófénnyel” történik, ami kétségtelenül prémiumérzetet kölcsönöz a francia járgánynak. Mindezeken felül fekete színű tető és tükrök, valamint elegáns 17 colos könnyűfém kerekek fokozták a tesztre kapott DS3 megjelenését, ami ilyen formában még a világ legnevesebb operaházai előtt is megállta volna a helyét.
A tökéletes összhatás érdekében belül relatíve jó áron kínált (250 ezer forintba kerülő) bőrkárpitozással tündökölt az ékszerdoboz, ami vélhetően nem valódi bőr, cserébe viszont tetszetős – bár azért hozzá kell tenni, hogy a teljesen fekete belső a fekete zongorabetétekkel meglehetősen komor volt, egy sötétbarnás színárnyalat sokkal elegánsabb képet festett volna.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!