Nincs más dolgom, csak leugrok a fékről és elszabadulnak a paripák, a Dunlop abroncsai mélyen belemarnak az aszfaltba: megkezdődik a vágta. Intenzív és mélyen ható élménysor fut végig rajtam, amiben gyakorlatilag minden ott rejlik, aminek lennie kell: gyorsulás, amely a remek oldaltartással bíró sportülésbe szorít, a hang, amely tökéletes aláfestést nyújt a sebesség fokozásához és temérdek apró figyelmesség. A fordulatszámmérő néhány szempillantás alatt a vörös zónáig kúszik, én pedig bal lábammal a padlót tiprom, miközben ugyanúgy hiába nyúlok a két ülés közé, a Clio RS ugyanis önmaga váltogatja a fokozatokat.
Menny és pokol gyors egymásutánja ez, hiszen a meseszép üvegpalota egy pillanat alatt válik semmissé. Hiába a temérdek remek inger, ha egy apró homokszem kerül a fogaskerekek közé és teszi tönkre a kiválóan működő szerkezetet. Az, amit nyers vezetési élményen értünk, nem más, mint a gépiesség és a fejlődő technika harmonikus egyvelege – egy nehezen fenntartható egyensúly, amely bizony a legkisebb eltérés hatására is kibillenve vezet a csalódáshoz. A gépészkedés élményét azonban manapság kezdik kivenni a sofőr kezéből még a tradicionális sportautók gyártói is, persze nem céltalanul.
Hiszen az oly remek PDK nélkül a legújabb 911 sem lenne kerek egész, és a szuperautók java is a kézi váltónál sebesebb gyorsulást biztosító automata szerkezettel készül. Egy olyan pirula ez, amit lassan, de biztosan és az előnyöket megértve kezdenek lenyelni a rajongók is. Az már közel sem meglepő, hogy a Volkswagen Golf GTI vagy a testvér Seat Leon Cupra R kínálatában ott szerepel a gyors kapcsolásokat lehetővé tevő DSG, azonban a Clio RS (tulajdonképpen R. S. – azaz Renault Sport) mindeddig keményvonalasként szívómotorral és kézi váltóval érintette meg a dinamikus modellek után áhítozó közönség szívét.
Ezúttal azonban más a helyzet, a kis kategóriában egyedüliként kizárólag automatával érhető el a turbómotoros sport Clio, amely épp emiatt egy egészen más, de végiggondolva teljesen érthető irányt próbál képviselni. A korábbi, nyers generációkkal ellentétben egyszerűen a trendeknek megfelelve állította össze legfrissebb sportgépét a Renault, amely más szempontból ugyan, de parádésra sikerült. A szívómotor leváltása 100 százalékosan érthető a Renault részéről, hiszen az emissziós normákat a többiekhez hasonlóan a franciák is csupán feltöltött erőforrással képesek elérni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!