Elhozta a jövő autóját a Toyota Párizsba

A Toyota legalább akkora lépésre készül a hajtásrendszerek tekintetében, mint az első hibrid bemutatásakor.

Vajda János
2014. 10. 09. 5:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már többször felvetődött, hogy a jövő vélhetően nem a „hagyományos”, akkumulátoros elektromos autóké, hanem a hidrogénből üzemanyagcellák segítségével elektromos áramot előállító villanyos hajtásrendszereké, a Toyota pedig ezt a technológiát kívánja nagyon rövid időn belül sorozatgyártásba küldeni. Ha pedig a japánok megteszik, vélhetően legalább akkora lépéselőnyre tesznek szert a jövő technológiáját illetően, mint amekkorát a hibridekkel szereztek.

Az új hajtásláncra a legfrissebb bizonyíték az FCS (Fuel Cell Sedan, vagyis üzemanyagcellás szedán) koncepció bemutatása volt a párizsi autószalonon. A modell a hírek szerint már nagyon közel áll a szériagyártáshoz, s a gyártó ígérete szerint Japánban alig fél éven belül, 2015 áprilisában elkezdődik az FCS forgalmazása.

Persze a Toyota globálisan tervezi elterjeszteni a mérföldkőnek számító technológiát sorozatgyártásban, így a japán piaci start után rövidesen az Egyesült Államokba és Európába is meg fog érkezni az autó. Japánban különben átszámítva mintegy 15 millió forintnak megfelelő jenbe kerül majd a négykerekű.

Az FCS menetteljesítményei különben bőven elegendőek, hiszen a gyártó mintegy 10 másodperces 0–100-as sprintidőt ígér, egy tank hidrogénnel pedig közel 500 km-es hatótávolságra számíthatunk. Ráadásul ha tankolnunk kell, el lehet felejteni az elektromos autókra jellemző többórás töltéseket: a tankolás körülbelül annyit vesz igénybe, mint a hagyományos üzemanyaggal hajtott járgányok esetében, vagyis körülbelül 3 perc alatt abszolválható. Nem kérdés, a jövő technikája ez!

A Toyota másik párizsi koncepciója a C-HR nevet viselő kisméretű crossover, ami már nem annyira úttörő újdonság, mint az FCS, azonban az eladások tekintetében szintén komoly szerepet kaphat. A kompakt modellt futurisztikus formaterv jellemzi, a 4,35 méter hosszú, 185 centi széles és 1500 mm magas kompakt, emelt típus meghajtásáról pedig egy full hibrid hajtáslánc gondoskodik. A végleges verzió a hírek szerint jövőre érkezik, a gyártó mérnökei pedig már nagyban tesztelik az autót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.