Már többször felvetődött, hogy a jövő vélhetően nem a „hagyományos”, akkumulátoros elektromos autóké, hanem a hidrogénből üzemanyagcellák segítségével elektromos áramot előállító villanyos hajtásrendszereké, a Toyota pedig ezt a technológiát kívánja nagyon rövid időn belül sorozatgyártásba küldeni. Ha pedig a japánok megteszik, vélhetően legalább akkora lépéselőnyre tesznek szert a jövő technológiáját illetően, mint amekkorát a hibridekkel szereztek.
Az új hajtásláncra a legfrissebb bizonyíték az FCS (Fuel Cell Sedan, vagyis üzemanyagcellás szedán) koncepció bemutatása volt a párizsi autószalonon. A modell a hírek szerint már nagyon közel áll a szériagyártáshoz, s a gyártó ígérete szerint Japánban alig fél éven belül, 2015 áprilisában elkezdődik az FCS forgalmazása.
Persze a Toyota globálisan tervezi elterjeszteni a mérföldkőnek számító technológiát sorozatgyártásban, így a japán piaci start után rövidesen az Egyesült Államokba és Európába is meg fog érkezni az autó. Japánban különben átszámítva mintegy 15 millió forintnak megfelelő jenbe kerül majd a négykerekű.
Az FCS menetteljesítményei különben bőven elegendőek, hiszen a gyártó mintegy 10 másodperces 0–100-as sprintidőt ígér, egy tank hidrogénnel pedig közel 500 km-es hatótávolságra számíthatunk. Ráadásul ha tankolnunk kell, el lehet felejteni az elektromos autókra jellemző többórás töltéseket: a tankolás körülbelül annyit vesz igénybe, mint a hagyományos üzemanyaggal hajtott járgányok esetében, vagyis körülbelül 3 perc alatt abszolválható. Nem kérdés, a jövő technikája ez!
A Toyota másik párizsi koncepciója a C-HR nevet viselő kisméretű crossover, ami már nem annyira úttörő újdonság, mint az FCS, azonban az eladások tekintetében szintén komoly szerepet kaphat. A kompakt modellt futurisztikus formaterv jellemzi, a 4,35 méter hosszú, 185 centi széles és 1500 mm magas kompakt, emelt típus meghajtásáról pedig egy full hibrid hajtáslánc gondoskodik. A végleges verzió a hírek szerint jövőre érkezik, a gyártó mérnökei pedig már nagyban tesztelik az autót.