Íme a FIAT nagy reménysége: megérkezett az 500X

Párizsban hivatalosan is lehullt a lepel a kis crossoverről, amely az olaszok 500-as családjának hatodik tagja.

Kenéz Tibor
2014. 10. 07. 5:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal azonban az olaszok is érezték, valami olyat kell alkotniuk, ami akár a márka jövője szempontjából is nagy fontossággal bírhat – talán éppen ezért választották a divatos szegmenst. Külső tekintetében nem okoz hatalmas meglepetést  az autó, hiszen a fő formai megoldásokat már csak a névből kiindulva is jól ismerjük, ugyanakkor a Nissan Juke ellenfelének szánt aprócska SUV mégis hozott némi újdonságot, amit talán a harmonikus jelzővel lehetne leginkább megfogni. Ez pedig nagy dicséret az 500 és az 500C kivételével kissé bumfordi testvérek után. Az 500L alapjaira épülő típus ugyanis annál jóval férfiasabb kiállást kapott, és bár minden részlet stimmel, azok megoldása mégis sokkal komolyabb és harmonikusabb külsőt kölcsönöz a megemelt, egyterű testvérénél jóval arányosabb formákkal rendelkező kisautónak.

A sötétített ablakok, a tetősínek, a szépen ívelő vonalak és a kicsit hangsúlyosabb hűtőrács és lökhárítók mind-mind jó hatással vannak az 500-as család legújabb tagjára – az egyes verziókhoz elérhető terepes hangulatot emelő műanyag betétekről nem is beszélve. Az utastér szintén előnyére változott, habár a rokonság itt is egyértelműen megfigyelhető. A jópofa, kerekded formákkal operáló középkonzol felépítése már első ránézésre is logikusnak tűnik, míg a gyártótól megszokott rengeteg hangulati elem szintén emeli a jókedvet.

A gyáriak az anyagok minőségével kapcsolatban is pozitív elmozdulást ígérnek, míg a variációs lehetőségek nagy számát ezúttal is megőriznék az tuastér tekintetében. A kissé öregecske, FIAT Puntóval és Opel Corsával közös SCCS platformra épülő 500X a gyártó Olaszországban található, melfi üzemében készül majd több mint 100 ország számára, ahogyan a nemrégiben bemutatott testvérmodellje, a formailag tökéletes ellentétének mondható Jeep Renegade is. Az újdonság már a kezdetektől többféle motorral is hazavihető lesz.

Bezines fronton elsőkerékhajtással kezdetben a 140 lóerős, 1.4 Turbo MultiAir II-t és a 120 lóerős 1.5 MultiJet II-t kínálja majd a gyártó egyaránt hatfokozatú manuális váltóval, míg összkerékhajtás esetén a 2.0 MultiJet II-t választhatják a vásárlók, amely 140 lóerőt képes az aszfaltra vinni egy kilencfokozatú automataváltón keresztül. Később az első kereket hajtva egy 1,6 literes, szívó, benzines erőforrás is csatlakozik ötsebességes kéziváltóval és 110 lóerővel, de az összkerékhajtású kínálat is nő majd, méghozzá az 1,4 literes turbós 170 lóerős változatát és meglepő módon a gyártó 2,4 literes, 184 lóerős szerkezetét is kérhetik majd a vevők, mindkét esetben kilencfokozatú automatával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.