Két, azonos alapra épített koncepció segítségével mutat a jövőbe a gyártó. Az XIV Adventure és a nyitott XIV-Air tanulmányokkal a szabadidő-autózás által nyújtott élvezetet és élményt hangsúlyozza a koreai márka, és egyben velük mutatja meg a következő lépést is. Noha mindkettő még koncepció fázisban van, a gyártó iparkodva fejleszt és jövőre már a szériagyártásra megérett verziót mutatná be, amelynek első körben a koreai piac örvendhet majd. További jó hír, hogy a formabontó targatetős változat nem csupán a kirakatot díszíti, a SsangYong ugyanis pontosan ezzel a megoldással látja majd el a szériaváltozatot is.
Ennek eredményeképp a sofőr és utasai úgy élhetik át a kabriózás és a friss, szabad levegő nyújtotta örömöket, hogy a biztonságérzet sem csorbul. Az opcionálisan összkerékhajtással és elektromos szervokormánnyal, valamint start-stop rendszerrel ellátott modelleket xenon fényszórókkal szerelik, a külsőt meghatározó műanyag elemek és az agresszív lökhárítók pedig határozott, mokány kiállást kölcsönöznek a modelleknek.
Az utastér kétszínű kárpitozással csábít, az első ülések komfortját mindeközben fűtési funkció növeli. A műszaki felszereltség hiánytalan, USB-s hifi és nagy felbontású, érintős rendszer található ugyanis a műszerfalon, s a kétzónás klíma sem hiányozhat. A hajtásról a gyártó elmondása szerint 1,6 liter lökettérfogatú motorok gondoskodnak majd, mind benzines, mind dízel verzióval, teljesítve az Euro 6-os normákat. Az erőforráshoz hatfokozatú manuális váltómű kapcsolódik, de a vevők opcionálisan, felár ellenében kérhetik majd az ugyanennyi sebességi fokozatot tartalmazó automata szerkezetet is. Szériában a két első kereket hajtják a motorok, de természetesen összkerékhajtású verzió rendelésére is lehetőség lesz.