Kirobbanó elektronok: itt a 691 lóerős Tesla Model S

A Tesla Model S már születésétől kezdve csodálat tárgya, az igazi vasember gyermekére vágynak az emberek.

Csizsek Ádám
2014. 10. 13. 15:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Model S azonban nem szunnyad, még nagyobb sebességre kapcsol. A Tesla Motors a minap bemutatta a Model S P85D nevet viselő csúcsmodellt – a P85 utódját –, szinte már hihetetlen és bődületes teljesítménnyel felruházva, ami mellett több ponton is javítottak a hamar emblematikussá váló modellen. Az első és legfontosabb újdonság persze az erősebb elektromotorokban keresendő: a permanens összkerékhajtást megvalósító kétmotoros rendszer a korábbiaknál sokkal potensebb lett.

Az első motor 211 lóerővel harap az aszfaltba, miközben a hátsó kerek a 470 lóerős hátsó motornak köszönhetően még agresszívebben marnak bele a burkolatba, minek eredménye az összesen 691 lóerős összteljesítmény, ami mellé ugyancsak brutális, 930 Nm-es maximális forgatónyomaték párosul. Ennek köszönhetően a Model S P85D alig több mint 3 szekundum alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-s tempóra, amivel egy teljes másodperccel múlja fel elődjét az elektronbomba. További impresszív adat a 11,8 másodperc alatt abszolvált ¼ mérföld, míg a maximális tempót 250 km/h-ban határozza meg a gyártó, a P85 „csupán” 210-et tudott futni.

 

Amellett ráadásul, hogy elődjét gyorsaságban és teljesítményben is felülmúlja az újdonság, még fogyasztás tekintetében is jobb az immáron összkerekes csúcsverzió, hiszen 16 km-rel többet képes megtenni egy feltöltéssel, így a hatótáv 443 km-re nőtt. Az első hajtás hozzáadása természetesen a tömegben is jelentkezik, a P85D ugyanis 132 kg-os hízókúrát követően már 2239 kg-ot nyom a mérlegen – a súlyeloszlás azonban az ideális 50:50-es arányt tartja. Az autó formája mindeközben változatlan maradt, egyedül a vörösre mázolt féknyergek árulkodnak arról, hogy a potensebb és egyben újabb modell áll előttünk.

A csúcsmodell mellett a Tesla bemutatta a 60D és a 85D frissítését is, amelyekben elöl-hátul 188 lóerős villanymotor dolgozik. Míg előbbi 5,7 szekundum alatt gyorsul 100-ra, utóbbi 5,2 másodperc alatt abszolválja a mutatványt. A hatótáv növekedett esetükben is, a 60D 362 km-t, a 85D pedig 475 km-t képes egy tankolással megtenni. A három új, összkerékhajtású modell mellett a Tesla bemutatta félautonóm rendszerét is, amely a kamerák képének elemzésével képes az autó körül lévő környezetet elemezni. Az eszközhöz 360 fokos radar is tartozik, pásztázva a forgalmat és az akadályokat – amennyiben indokolt, az autó megáll az akadály előtt. Elon Musk a premieren elmondta, hogy a teljes értékű autonóm rendszerre még öt-hat évet várni kell, akkor azonban eljön az önvezető autók kora.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.