A Model S azonban nem szunnyad, még nagyobb sebességre kapcsol. A Tesla Motors a minap bemutatta a Model S P85D nevet viselő csúcsmodellt – a P85 utódját –, szinte már hihetetlen és bődületes teljesítménnyel felruházva, ami mellett több ponton is javítottak a hamar emblematikussá váló modellen. Az első és legfontosabb újdonság persze az erősebb elektromotorokban keresendő: a permanens összkerékhajtást megvalósító kétmotoros rendszer a korábbiaknál sokkal potensebb lett.
Az első motor 211 lóerővel harap az aszfaltba, miközben a hátsó kerek a 470 lóerős hátsó motornak köszönhetően még agresszívebben marnak bele a burkolatba, minek eredménye az összesen 691 lóerős összteljesítmény, ami mellé ugyancsak brutális, 930 Nm-es maximális forgatónyomaték párosul. Ennek köszönhetően a Model S P85D alig több mint 3 szekundum alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-s tempóra, amivel egy teljes másodperccel múlja fel elődjét az elektronbomba. További impresszív adat a 11,8 másodperc alatt abszolvált ¼ mérföld, míg a maximális tempót 250 km/h-ban határozza meg a gyártó, a P85 „csupán” 210-et tudott futni.
Amellett ráadásul, hogy elődjét gyorsaságban és teljesítményben is felülmúlja az újdonság, még fogyasztás tekintetében is jobb az immáron összkerekes csúcsverzió, hiszen 16 km-rel többet képes megtenni egy feltöltéssel, így a hatótáv 443 km-re nőtt. Az első hajtás hozzáadása természetesen a tömegben is jelentkezik, a P85D ugyanis 132 kg-os hízókúrát követően már 2239 kg-ot nyom a mérlegen – a súlyeloszlás azonban az ideális 50:50-es arányt tartja. Az autó formája mindeközben változatlan maradt, egyedül a vörösre mázolt féknyergek árulkodnak arról, hogy a potensebb és egyben újabb modell áll előttünk.
A csúcsmodell mellett a Tesla bemutatta a 60D és a 85D frissítését is, amelyekben elöl-hátul 188 lóerős villanymotor dolgozik. Míg előbbi 5,7 szekundum alatt gyorsul 100-ra, utóbbi 5,2 másodperc alatt abszolválja a mutatványt. A hatótáv növekedett esetükben is, a 60D 362 km-t, a 85D pedig 475 km-t képes egy tankolással megtenni. A három új, összkerékhajtású modell mellett a Tesla bemutatta félautonóm rendszerét is, amely a kamerák képének elemzésével képes az autó körül lévő környezetet elemezni. Az eszközhöz 360 fokos radar is tartozik, pásztázva a forgalmat és az akadályokat – amennyiben indokolt, az autó megáll az akadály előtt. Elon Musk a premieren elmondta, hogy a teljes értékű autonóm rendszerre még öt-hat évet várni kell, akkor azonban eljön az önvezető autók kora.