Lüktető erek között – Nissan Pulsar menetpróba

Nem lehet egy szavunk sem a Nissanra, a mély szürkeségből tisztességes offenzívával próbálnak kievickélni.

Csizsek Ádám
2014. 10. 23. 5:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már-már közhely, hogy a kompaktok között ádáz küzdelem dúl, noha való igaz, hogy piaci részesedése révén ez volna a legerősebb és ebből fakadóan a legkompetitívebb szegmens. Sok a szereplő, s a gyártók jobbnál jobb megoldásokkal állnak elő, azonban egy-egy üdítő kivétellel jól meg lehet kavarni a lapokat. Személyes véleményem szerint a Pulsar pont ilyen üdítő kivételnek tűnik, hiszen számos ponton eltér a többiek által kijelölt irányvonaltól, amivel bizony előnyt tud kovácsolni magának. Persze mindeközben a VII-es Golf trónja nincs veszélyben, hiszen a Nissan nyíltan kimondja, inkább az olcsóbb modellek ellen indul harcba a Pulsar, jó esélyekkel, a „megfizethető technológia” szlogennel egybekötve.

Elöljáróban annyit érdemes tudni az autóról, hogy a Nissan még az X-Trailnél is nagyobb hátsó helykínálatot alakított ki a kompakt modellben, egészen pontosan 692 mm-es, kategóriaelső lábtérről beszélünk, miközben a kategória átlaga 562 mm. A csomagteret illetően ugyancsak nincs szégyellnivalója a Nissan újdonságának a maga 385 literes poggyászterével, ami igény esetén az ülések döntögetésével 1,4 köbméteresre bővíthető. A nagy helykínálat nem meglepő, hiszen alaposabban szemügyre véve az autó sziluettjét, jól látható, hogy a Nissan rajzmesterei nem feltétlen a formát részesítették előnyben: a kategóriában megszokott, a sportosan eső tetővonal helyett ezúttal hagyományosabb kiképzést preferáltak, ami a hátsó fejtér és a tetőig jobban pakolható csomagtér előnyére válik.

Noha a forma megítélése szubjektív dolog, személyes véleményem szerint a Pulsar tetszetősre sikeredett, a Qashqai esetében megjelent orrkiképzés a kompakt modellnek is jól áll, a domborodó motorháztető pedig ugyancsak szép megoldás. A fent említett tetőkiképzés miatt az autó kevésbé sportos megjelenésű, de ez nem feltétlenül baj, hiszen jobbára családi használatra szánt járműről beszélhetünk. A tapasztalatok pedig igazolják a Nissan által felsorakoztatott számokat, ugyanis elöl-hátul tisztességes helykínálattal szolgál a Pulsar, amely a műszerfal kialakításával még tovább fokozza a teret. Ugyanis a japánok műszerfala nem tolakodik be olyannyira a vezető környezetébe, mint sok kategóriatársnál, nem folyik a sofőr és utasa köré, hanem messzebb és laposan húzódik.

A széltében végignyúló betét mintája is kellemes a szemnek, a műszerfal formái pedig a Qashqaiból ismerősek. Jellemző a jó ergonómia és a könnyű kezelhetőség, az összeszerelési minőség pedig általánosságban jó, míg az anyagok színvonala a kategória átlagát hozza. Vezethetőségben talán a legüdítőbb a Pulsar, ugyanis a dinamikus, kupés tetőív elhagyása mellett a futómű hangolása sem ment el a felesleges sportosság irányába. Ugyan a megszokottnál picivel nagyobb az oldaldőlés, cserébe kényelmesen átlépi az autó az úthibákat és még a dinamizmus sem ismeretlen számára, hiszen jó kanyartempóra képes a Nissan büszkesége.

Motorok tekintetében a 110 lóerős 1.5 dCi (gyári fogyasztás: 3,6 liter/100km), illetve a 115 lovas 1.2 DIG-T (gyári fogyasztás: 5,0 liter/100km, automata váltóval 5,1 liter/100km) került nagyító alá. Mondanom sem kell, a korábban már bizonyított motorok ezúttal sem véreztek el. Persze a teljesítmény szerény, de a lendületes közlekedéshez mindkét erőforrás esetében elégséges. A kissé kemény járású, de cserébe igen takarékos dízelmotort a nagyobb távok bajnokainak, a benzines turbót pedig a kifinomult, halk motorok kedvelőinek ajánljuk. Utóbbit egyébként forgatni kell a 115 ló előcsalogatásához, de mindez szerencsére nincs ellenére. Ráadásul a kanyarban az aktív ívmeneti szabályozás is segítségünkre van, amely az ívbelső kerekek fékezgetésével tudja fokozni a sebesebb fordulást.

A későbbiekben 190 lóerővel és kézi váltóval kapható lesz a Juke-ból már jól ismert 1.6 DIG-T, 6 literes ígért étvággyal. Noha az erősebb motorok hiányoznak a palettáról, a vásárlók igényeit javarészt lefedi a fent említett két erőforrás, minek tükrében nem sopánkodhatunk a szerény tagot számláló paletta láttán.

Listaáron 4 790 000 forintról indul a Nissan új kompaktja, amire a forgalmazó rögtön 400 000 forintos kedvezményt csap rá, biztos, ami biztos, de bizonyos finanszírozási forma esetén már kerek 4 millióért is vihető a Pulsar az 1,2 literes turbómotorral. A dízel verzió felára 650 000 forint, ami leginkább csak a nagy éves futásteljesítmény esetében jó választás, hiszen ez az összeg csak lassan térül meg. Az Autó Pult normafelszereltségi kritériumainak megfelelő, közepes Acenta szint 400 000 forintos felárral bír, míg a biztonsági pajzsot és minden jót magában foglaló csúcsverzió a benzines esetében 6,3, a dízel esetében 6,94 millió.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.