Már-már közhely, hogy a kompaktok között ádáz küzdelem dúl, noha való igaz, hogy piaci részesedése révén ez volna a legerősebb és ebből fakadóan a legkompetitívebb szegmens. Sok a szereplő, s a gyártók jobbnál jobb megoldásokkal állnak elő, azonban egy-egy üdítő kivétellel jól meg lehet kavarni a lapokat. Személyes véleményem szerint a Pulsar pont ilyen üdítő kivételnek tűnik, hiszen számos ponton eltér a többiek által kijelölt irányvonaltól, amivel bizony előnyt tud kovácsolni magának. Persze mindeközben a VII-es Golf trónja nincs veszélyben, hiszen a Nissan nyíltan kimondja, inkább az olcsóbb modellek ellen indul harcba a Pulsar, jó esélyekkel, a „megfizethető technológia” szlogennel egybekötve.
Elöljáróban annyit érdemes tudni az autóról, hogy a Nissan még az X-Trailnél is nagyobb hátsó helykínálatot alakított ki a kompakt modellben, egészen pontosan 692 mm-es, kategóriaelső lábtérről beszélünk, miközben a kategória átlaga 562 mm. A csomagteret illetően ugyancsak nincs szégyellnivalója a Nissan újdonságának a maga 385 literes poggyászterével, ami igény esetén az ülések döntögetésével 1,4 köbméteresre bővíthető. A nagy helykínálat nem meglepő, hiszen alaposabban szemügyre véve az autó sziluettjét, jól látható, hogy a Nissan rajzmesterei nem feltétlen a formát részesítették előnyben: a kategóriában megszokott, a sportosan eső tetővonal helyett ezúttal hagyományosabb kiképzést preferáltak, ami a hátsó fejtér és a tetőig jobban pakolható csomagtér előnyére válik.
Noha a forma megítélése szubjektív dolog, személyes véleményem szerint a Pulsar tetszetősre sikeredett, a Qashqai esetében megjelent orrkiképzés a kompakt modellnek is jól áll, a domborodó motorháztető pedig ugyancsak szép megoldás. A fent említett tetőkiképzés miatt az autó kevésbé sportos megjelenésű, de ez nem feltétlenül baj, hiszen jobbára családi használatra szánt járműről beszélhetünk. A tapasztalatok pedig igazolják a Nissan által felsorakoztatott számokat, ugyanis elöl-hátul tisztességes helykínálattal szolgál a Pulsar, amely a műszerfal kialakításával még tovább fokozza a teret. Ugyanis a japánok műszerfala nem tolakodik be olyannyira a vezető környezetébe, mint sok kategóriatársnál, nem folyik a sofőr és utasa köré, hanem messzebb és laposan húzódik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!