Luxusra hangolva: íme a Renault Clio Initiale Paris

A párizsi autószalonon a Renault standján nem csupán az Espace vonzza magára a sok érdeklődő szempárt.

Csizsek Ádám
2014. 10. 07. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Initiale Paris lényegében nem más, mint a kisautó prémiumhangulattal megtöltött verziója, amely számos apró finomsággal hódítja meg a szívet. A Renault próbálkozása nem egyedi, példának okáért az általunk is tesztelt Citroen DS3-ból, illetve a Peugeot 208-ból is készült hasonlóan fűszerezett variáns: előbbit Ultra Prestige, utóbbit XY utónévvel illette a PSA konszern. A Clio pedig Franciaországban már elérhető, s vélhetően a többi piacnak sem kell sokat várnia rá. A külsőt illetően csupán néhány pontot emelhetünk ki az Initiale Paris esetében. A tervezők 17 hüvelykes könnyűfém felnikkel dobták fel a látványt, de az alapverzióhoz képest más a ködfényszóró, a kipufogóvégződés és az első fényszóró is.

Utóbbi a többi modellváltozattal szemben már vetítőlencsés technológiát tartalmaz, s magában foglalja a ledes menetfényt is. Belül azonban igazán kellemes meglepetés várja a sofőrt és utasait, ugyanis a megszokott kárpitok helyett a prémiumérzet kedvéért kéttónusú bőr szerepel. Az ülésen a bőrkárpit hasonló színátmenettel szolgál, mint a DS3 Ultra Prestige esetében is, a látvány megítélését azonban az olvasók ízlésére bízzuk. A bőr egyébként nem csupán a kényelmesnek tűnő üléseken, hanem az ajtókárpitokon is feltűnik, a kontrasztot pedig a légbeömlő nyílások körül lévő betét megválasztásával lehet fokozni. Mivel a Clio Initial Paris prémiumhúrokat pendít meg, a felszereltség makulátlan, egyedül a panoráma-napfénytető és a pótkerék jelent opcionális, feláras tételt a listán.

A luxusszériát a vásárlók a 90 lóerős, háromhengeres, 0,9 literes benzinmotorral választhatják vagy az általunk tesztelt GT modellben is szereplő 120 lovas 1.2 TCe-vel. Utóbbi esetében a váltás feladatát a hatfokozatú dupla kuplungos automata váltó (EDC) látja el. Az Initial Paris kiadás kínálatában természetesen szerepel dízelmotor is, méghozzá az étvágytalannak bizonyuló 90 lovas 1.5 dCi személyében, amely ötös kézi váltóval vagy az EDC-vel vihető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.