A Hyundai sportmodelljeivel foglalkozó N divízió begyújtotta a rakétákat, amire szükség is van, hiszen az i20 N premierje legkésőbb 2015 végén esedékes, azaz egy éven belül be kell mutatkoznia a koreai kisautó legmérgesebb variánsának. Jürgen Grimm, a Hyundai Motor Europe erőforrásokért felelős vezetőjének elmondása szerint az N divízió premierjét követően 10 hónappal ideális az időpont egy kőkemény i20 bemutatásához.
„Gondolj bele, itt egy i20, egy nagy N logóval a hátán, egy igazi sportmárka. Azon jár az eszük, hogy az autót egy 1,6 literes turbómotorral szerelik fel, mondjuk 250 lóerővel, mintha a WRC versenyautó replikája lenne” – mondta Grimm egy interjúban.
A szakember szerint az i20 N esetében ugyanazt a turbómotort használná a márka, mint ami a Veloster Turbóban, vagy a fent említett Pro C’eed GT-ben is szerepelt, azonban ezúttal nagyobb teljesítményt hoznak majd ki az 1,6-os benzinesből. Épp emiatt nem volna meglepő húzás, hogy 250 lóerőre skálázzák az erőforrást, mellette pedig természetesen a növelt teljesítményhez méltó futómű, fékrendszer és nagyobb kerekek, valamint dögösebb és sportosabb elemek szerepelnek majd a csomagban. Mindez a Hyundai nemrégiben megkezdett ralikarrierjére utal majd.
Amennyiben bízhatunk az elmondottakban, a sportos kisautók mezőnyének legerősebbik tagját köszönthetjük majd az i20 N személyében, amely gyorsulásban és nyers erőben könnyen maga mögé utasíthatja a kategória javát, azaz a 180 lóerős Ford Fiesta ST-t, az általunk is tesztelt 200 lovas Renault Clio R.S.-t, vagy épp a 192 lovas Polo GTI-t. Egyedül utóbbi vághat vissza a koreainak, amennyiben a 250 lóerős R WRC verzió élesedik. Még az sem tiszta, hogy a Hyundai öt- vagy háromajtós karosszériával indítja útnak a forró kisautót.