Montezemolo: nem lesz SUV és négyajtós Ferrari

Az utóbbi hetekben felgyorsultak az események a Ferrari háza táján.

Csizsek Ádám
2014. 10. 08. 11:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy öreg, a stílusos és kiváló vezér, Luca di Montezemolo a gyenge versenyszereplés indokával távozni kényszerült pozíciójából, a helyére ülő Sergio Marchionne érkezésével pedig új szelek fújnak Maranellóban.
A teljesen más stílust képviselő, profitorientált vezető érkezése nyomán sokak megkongatták a vészharangot – noha a maranellói harangok a Ferrari győzelmeit hivatottak ünnepelni, ezúttal bús nótába kezdtek. Marchionne a Fiat csoport éléről érkezett az ágaskodó paripa nyergébe, hogy olyan mélyreható változtatásokról hozzon döntést, amelyek révén a versenypályán legalább olyan jól teljesíthet a jövőben a patinás olasz sportmárka, mint az autópiacon.

Ugyanis az értékesítésekkel nem volt gond az utóbbi években, Montezemolo példának okáért a rekordprofit ellenére is menni kényszerül, amiből remekül kiviláglik, hogy a Ferrari számára a Forma–1 a legfontosabb harctér. Ráadásul a hírek szerint Montezemolo legnagyobb szövetségese, Fernando Alonso is távozik az istállótól, miközben Stefano Domenicallinak már korábban olajra kellett lépnie, hogy helyét egy Amerikában edződött szakember, Marco Mattiacci vegye át.

A nagy horderejű változtatásoktól, s az egészen más irányvonalat képviselő, új vezetőktől joggal félt a publikum. Benne volt a pakliban, hogy az eddig szigorúan korlátozott éves darabszámot feláldozzák az új vezérek a még nagyobb profit érdekében, sőt, sokak már egészen új, kommersz modellek érkezését vizionálták, valljuk be, nem alaptalanul. Hírek szóltak arról, hogy a jelenleg 7200 darabos éves termelést Marchionne 10 000 darabra növeli a haszon érdekében, azonban nemrégiben a szakember maga cáfolta ezt, mondván, elégedett a jelenlegi darabszámokkal és nem tervezi, hogy a Ferrarit a Fiat Chrysler Automobiles csoportba integrálja.

Luca di Montezemolo mindenkit megnyugtatott, nem áll be a sorba a maranellói alakulat: a Ferrari még hivatalban lévő, hamarosan leköszönő elnöke egy sajtótájékoztatón mondta el, hogy a négyajtós karosszéria vagy a SUV kategória továbbra is tabu marad, és a kétajtós sportautókra koncentrálnak. Korábban motorkerékpár életre hívásáról is szóltak pletykák, azonban e témában ugyancsak eloszlatta az aggodalmakat Montezemolo.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.