Ezzel sikerült megtartania Magyarországnak az elsőséget, a csapat címvédő lett. A verseny elején nagy előnyre szert tevő románokkal nagyot küzdött a négytagú hazai különítmény, de végül az utolsó szakaszon sikerült megelőzni őket az összetettben is. Gratulálunk a fiúknak a kiváló teljesítményért, jó utat kívánunk nekik hazafelé, Olvasóinknak pedig a nevükben is köszönjük a támogatást és a drukkolást. Múlt pénteken rajtolt el a Porsche Performance Drive ügyességi autóverseny, amely ezekben a percekben fog véget érni. Idén harmadízben került megrendezésre a nagy sikerű megmérettetés, amiben számos közép- és kelet-európai ország elszánt csapatai mérettetik meg magukat egymással, illetve a változatos, nehéz útviszonyok viszontagságaival.
A Fekete-tengertől a Kaszpi-tengerig tartó hosszú távú versenyben a cél a pontosság, a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és az ügyes tájékozódás, útvonaltervezés. Idén minden csapat fő „eszköze” egy-egy vadonatúj, ráncfelvarrott Porsche Cayenne S a Macan Turbo még tovább húzott, 420 lóerős, 3,6 literes biturbós benzinmotorjával, de hasonlóan fontos szerepet játszik a csapattagok tabletje, a térkép és az iránytű is. Továbbá a rendezők idén először latba vetették a nemzetközi szinten legelismertebb közösségi portált is, így immár a legjobb Facebook-posztokat és a legtöbb like-ot is díjazzák – ehhez minden csapat egy saját Facebook-oldalt kapott.
Részletesebb, korábbi cikkünket a verseny állásáról, a prognosztizált győzelemről, illetve főbb történéseinek rövid összefoglalásáról alább olvashatják:
Múlt pénteken 14 csapat állt rajthoz, a nagy kérdés pedig számunkra kétségtelenül az volt, hogy a két évvel ezelőtti második és a tavalyi első helyezés után idén meg tudjuk-e védeni címünket. A négytagú magyar csapatnak, köztük pedig Szabó Péter kollégánknak nincs könnyű dolga, ugyanis az autókiosztás során nem nekünk állt a zászló: míg a mindvégig vezető szerepben lévő román csapat autója már bőven be volt járatva néhány ezer kilométerrel az órájában, nekünk egy 0 km-es Cayenne jutott, az pedig köztudott, hogy az első 1-2 ezer km-en minden autó fogyasztása magasabb, mint utána, az alkatrészek összekopása miatt. A közel 2000 km hosszú megmérettetés során így csapatunk szinte mindvégig a bejáratással küszködött, így versenyzőinknek tényleg minden fogyasztáscsökkentő technológiát maximálisan be kellett vetniük a helytállás érdekében.
Ehhez képest már a négynapos futam első, pénteki versenynapján is szépen teljesítettek a srácok, ami negyedik helyezést jelent a 14-ből. Aztán ahogy járatták be az autót, úgy javultak: szombaton a harmadik, tegnap pedig az első helyen végeztek a napi összesítésben, és olyannyira kiegyensúlyozottan versenyeztek, hogy tegnap az összetettben a második helyen voltak. Nem kérdés, hogy így a mai, nagyon hosszú és nehéz szakasz óriási izgalommal telt, illetve telik: vajon be tudjuk-e hozni a románokat az egyre kevésbé bejáratósnak számító autóval, vagy nem sikerül a címvédés?
Ma délelőtt olyan információt kaptunk, hogy elvileg sikerült behozni a délelőtti szakaszon a hátrányt és nagyjából holtverseny alakult ki, így igazán érdekes a délutáni szakasz. A mai, közel 700 kilométer során mindenesetre rengeteg minden történhetett, és az is bizonyos, hogy már csak percek kérdése és befut a mezőny Bakuba, a verseny végállomására.
Mindenesetre az utolsó percekben drukkoljunk közösen a 14-es rajtszámú hazai autónak; reméljük, hogy sikerül megvédenünk címünket, és idén is Magyarország állhat fel a dobogó legfelső fokára. Amennyiben nem így lesz, a csapatnak akkor is minden elismerésünk, hiszen végigkövettük itthonról a küzdelmet, és büszkén kijelenthetjük, hogy mindent megtettek a fiúk a lehető legjobb eredmény eléréséért. A végeredményről természetesen tájékoztatni fogjuk Olvasóinkat, aki pedig esetleg még nem tette meg, kérjük, lájkolja gyorsan a Facebook-on a csapat oldalát, nehogy a végén ezen ússzon el az eredmény!