Ezzel sikerült megtartania Magyarországnak az elsőséget, a csapat címvédő lett. A verseny elején nagy előnyre szert tevő románokkal nagyot küzdött a négytagú hazai különítmény, de végül az utolsó szakaszon sikerült megelőzni őket az összetettben is. Gratulálunk a fiúknak a kiváló teljesítményért, jó utat kívánunk nekik hazafelé, Olvasóinknak pedig a nevükben is köszönjük a támogatást és a drukkolást. Múlt pénteken rajtolt el a Porsche Performance Drive ügyességi autóverseny, amely ezekben a percekben fog véget érni. Idén harmadízben került megrendezésre a nagy sikerű megmérettetés, amiben számos közép- és kelet-európai ország elszánt csapatai mérettetik meg magukat egymással, illetve a változatos, nehéz útviszonyok viszontagságaival.
A Fekete-tengertől a Kaszpi-tengerig tartó hosszú távú versenyben a cél a pontosság, a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és az ügyes tájékozódás, útvonaltervezés. Idén minden csapat fő „eszköze” egy-egy vadonatúj, ráncfelvarrott Porsche Cayenne S a Macan Turbo még tovább húzott, 420 lóerős, 3,6 literes biturbós benzinmotorjával, de hasonlóan fontos szerepet játszik a csapattagok tabletje, a térkép és az iránytű is. Továbbá a rendezők idén először latba vetették a nemzetközi szinten legelismertebb közösségi portált is, így immár a legjobb Facebook-posztokat és a legtöbb like-ot is díjazzák – ehhez minden csapat egy saját Facebook-oldalt kapott.
Részletesebb, korábbi cikkünket a verseny állásáról, a prognosztizált győzelemről, illetve főbb történéseinek rövid összefoglalásáról alább olvashatják:
Múlt pénteken 14 csapat állt rajthoz, a nagy kérdés pedig számunkra kétségtelenül az volt, hogy a két évvel ezelőtti második és a tavalyi első helyezés után idén meg tudjuk-e védeni címünket. A négytagú magyar csapatnak, köztük pedig Szabó Péter kollégánknak nincs könnyű dolga, ugyanis az autókiosztás során nem nekünk állt a zászló: míg a mindvégig vezető szerepben lévő román csapat autója már bőven be volt járatva néhány ezer kilométerrel az órájában, nekünk egy 0 km-es Cayenne jutott, az pedig köztudott, hogy az első 1-2 ezer km-en minden autó fogyasztása magasabb, mint utána, az alkatrészek összekopása miatt. A közel 2000 km hosszú megmérettetés során így csapatunk szinte mindvégig a bejáratással küszködött, így versenyzőinknek tényleg minden fogyasztáscsökkentő technológiát maximálisan be kellett vetniük a helytállás érdekében.