A formai és a műszaki alapokat is megőrizte. Ennek ellenére a lemezek alatt találunk jócskán újításokat. A Rapiddal megindított és az Octaviával folytatott formákkal számolhatunk a Fabia esetében is, igaz, esetében talán a korábbi modell arányainak megtartása jobban érződik, de az éles vonalak és a karakteresebb fényszórók így is frissességet kölcsönöznek a típusnak. Nem csoda az óvatosság: az Octavia után eddig a Fabia a márka második legnépszerűbb típusa, a széles ízléskört pedig radikális nézetekkel nem lehet kiszolgálni, így az eddigi recept dominál a kisautó harmadik generációjánál is.
A sarkos törésekkel megáldott kisautót elődjénél jobb kiállással vértezték fel a formatervezők, amit hatalmas, 90 mm-es szélesítéssel és 30 milliméterrel alacsonyabb felépítéssel próbáltak elérni, míg a hagyományos kivitel hossza a maga 3,99 méterével közel változatlan.
A kombi erre kínál rá 4257 milliméteres adatával – a 10 mm-es gyarapodás egyébként a lökhárítók átformálásából ered. Ennek megvan a maga oka: érdekesség, hogy nem a könnyebb, új generációs MQB moduláris platformra épül az újdonság, hanem a korábbi generáció PQ25 névre hallgató, továbbfejlesztett architektúrája adja majd az alapokat, amely így immár PQ26 elnevezést visel. Miközben ez változatlan, a karosszérián és az egyes részegységeken, így például a hajtásláncokon sokat csiszoltak a fejlesztők, nem utolsó sorban a tömegcsökkentés irányába hajolva: ennek eredménye az átlagosan 63 kilós fogyókúra.
Az utastérben is tetten érhetjük majd a modellváltást, még ha a Skodánál megszokott logikus és letisztult elrendezés meg is marad az autóban. Abban szinte biztosak lehetünk, hogy a térkihasználáson is javítottak a mérnökök, amit a hagyományos verzió esetében a kategória legnagyobb, 330 literes csomagterével támasztanak alá a gyáriak. Ez sem tűnik kevésnek, de a kombi erre alaposan rákínál, alaphelyzetben 535 liternyi teret adva a pakkoknak. Ezt az ülések ledöntésével akár egészen 1,5 köbméterig fokozhatjuk.
Ahogyan a Skoda többi modelljében, úgy a Fabia drágább verzióiban is elérhető lesz az érintőképernyős Mirror Link rendszer, de a kínálatban megtaláljuk a panorámatetőt, a kulcs nélküli rendszert, vagy épp a tolatókamerát is. Erőforrások terén újítanak a legtöbbet a négykerekűn, ami főleg a hatékonyság terén lesz tetten érhető: a hasonló teljesítményű verziókkal összevetve átlagosan egyliteres üzemanyag-megtakarítást tapasztalhatunk.