Párizsban debütál a legújabb esztergomi Suzuki, a Vitara

A párizsi autószalonon a Suzuki is tiszteletét teszi, terepjárócsaládjának legújabb generációját bemutatva.

Csizsek Ádám
2014. 10. 04. 5:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a Vitara SUV néven debütáló újdonság koncepcióként már látható volt korábban, immáron meglehetősen gyártásközeli állapotúnak tűnik. Első ízben a tavalyi frankfurti autószalonon mutatták be a japánok a terepjáró legújabb kiadását, akkor még tanulmánymodellként, iV-4 néven. A masszív krómdíszítés és a hangsúlyos hűtőmaszk a Franciaországban bemutatkozó modell esetében is maradt, a menetfényeket pedig stílusosan LED-es technika testesíti meg. A szabadidő-autós jelleg adott, a Vitara a divattal és a trendekkel együtt haladva próbál a lehető legjobban tetszeni a vásárlóknak.

A terepjárási képességekről ugyancsak nyilatkozott a gyártó: a hasmagasság 185 milliméter, emellett 18,2 fokos első és 28,2 fokos hátsó terepszög adott. A lemezek alatt a tesztünkben szereplő SX-4 S-Cross technikája bújik meg, legyen szó a motorokról vagy az összkerékhajtási rendszerről.

Ennek megfelelően a hajtásról a japánok M16A ködnéven futó, 1,6 literes szívó benzinese gondoskodik, mégpedig 120 lóerővel és 156 Nm-es maximális forgatónyomatékkal, míg a másik választási lehetőséget jelentő D16AA turbódízel ugyancsak 120 lóerővel, de mellé már 320 Nm-rel áll rendelkezésre.

A hozzájuk kapcsolódó hatfokozatú kézi váltó mellett a benzineshez hatgangos automata is rendelhető lesz. A kétkerék-hajtású verziók mellett természetesen összkerekes, a Suzuki Allgrip 4×4-es rendszerével szerelt verziók is elérhetők lesznek mint feláras opciós tétel. Az Esztergomban készülő újdonság egyébként 4175 mm hosszú, 1775 mm széles és 1610 mm magas, míg csomagtartója 375 liternyi holmit képes elnyelni.

Az is bizonyítja azt, hogy a Vitara elnevezésnek nem feltétlenül szabad bedőlni. A típus ugyanis az SX4 S-Cross alá kerül méretben, a márka új, kisméretű, terepképesebb szabadidő-autóját megteremtve, miközben a Grand Vitara utódlására még várni kell. A Suzuki megérezte, hogy az S-Crossban felvonultatott technikai arzenál már nem feltétlenül elegendő, ennek megfelelően az új Vitara esetében már okostelefonnal kommunikáló, érintőképernyős központi rendszerrel és olyan biztonsági extrákkal találkozunk, mint a ráfutásgátló vagy az adaptív tempomat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.