A tesztek már javában folynak, és a visszajelzések is pozitívak, de a PSA illetékese a minap egy interjúban elmondta, hogy a Peugeot 208 Hybrid Air és a Citroen C4 Cactus Airflow szériagyártásának megvalósításához legalább még egy márka beszállója szükséges, mivel az évi 500 ezres darabszám volna gazdasági szempontból ideális. Mivel a két márka nagyjából évi 3 millió autót értékesít, a fent említett mennyiséggel egészséges és természetes részesedési arányt képviselne a forradalmian új hajtásrendszer.
A Hybrid Air technológia nem más, mint a levegő munkára fogása és beépítése a hajtásláncba. A fékezések alkalmával előállított, tartályokban tárolt sűrített levegő gyorsításkor – természetesen számítógépes vezérléssel – képes meghajtani a váltóba épített hidraulikus hajtóművet, pluszteljesítményt szolgáltatva. A rendszer előnye az elektromos segédlettel ellátott hibridekkel szemben, hogy egyszerűbb, olcsóbb és jóval kisebb tömegű. Ráadásul a sűrített levegővel megvalósított segédhajtás szinte bármilyen erőforráshoz, így benzin- és dízelmotorhoz, illetve gázzal működő erőforráshoz is társítható.
A szimpatikusnak tűnő pneumatikus hibrid rendszer megvalósításához tehát további gyártókkal való kooperáció szükségeltetik, minek következtében más gyártó kínálatában is megjelenhet a sűrített levegővel segített belső égésű motor, jelentősen kisebb fogyasztási értékekkel. Vajon melyik márka lát annyi fantáziát a PSA megoldásában, hogy beadja a derekát?