Partnert keres a sűrített levegős hibridekhez a PSA

A sűrített levegővel működő hibrid rendszert ígéretes próbálkozásként mutatta be a Peugeot és a Citroen.

Csizsek Ádám
2014. 10. 28. 14:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tesztek már javában folynak, és a visszajelzések is pozitívak, de a PSA illetékese a minap egy interjúban elmondta, hogy a Peugeot 208 Hybrid Air és a Citroen C4 Cactus Airflow szériagyártásának megvalósításához legalább még egy márka beszállója szükséges, mivel az évi 500 ezres darabszám volna gazdasági szempontból ideális. Mivel a két márka nagyjából évi 3 millió autót értékesít, a fent említett mennyiséggel egészséges és természetes részesedési arányt képviselne a forradalmian új hajtásrendszer.

A Hybrid Air technológia nem más, mint a levegő munkára fogása és beépítése a hajtásláncba. A fékezések alkalmával előállított, tartályokban tárolt sűrített levegő gyorsításkor – természetesen számítógépes vezérléssel – képes meghajtani a váltóba épített hidraulikus hajtóművet, pluszteljesítményt szolgáltatva. A rendszer előnye az elektromos segédlettel ellátott hibridekkel szemben, hogy egyszerűbb, olcsóbb és jóval kisebb tömegű. Ráadásul a sűrített levegővel megvalósított segédhajtás szinte bármilyen erőforráshoz, így benzin- és dízelmotorhoz, illetve gázzal működő erőforráshoz is társítható.

A szimpatikusnak tűnő pneumatikus hibrid rendszer megvalósításához tehát további gyártókkal való kooperáció szükségeltetik, minek következtében más gyártó kínálatában is megjelenhet a sűrített levegővel segített belső égésű motor, jelentősen kisebb fogyasztási értékekkel. Vajon melyik márka lát annyi fantáziát a PSA megoldásában, hogy beadja a derekát?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.