Pilóta nélkül köröz versenypályán az Audi RS7

A vezetés megszállottjai számára egyre több a tragédia: elektromosok, hibridek, most pedig az önvezető autók.

Kenéz Tibor
2014. 10. 22. 11:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Audi már a versenypályára is pilóta nélkül küldene autókat, sőt, mi több, mindezt már meg is tették. A négykarikások a DTM utolsó, Hockenheimringen tartott futamán álltak elő a különlegesen felkészített RS7-tel, mely versenytempóban képes körözni sofőr nélkül a pályán. Mindezt persze videóra is vették. Az 560 lóerős négyajtós kupé alig több mint 2 perc alatt teljesítette a kört, mely igencsak impozáns eredménynek mondható, tekintve, hogy a márka igazi sportautója, az R8 – igaz a gyengébbik, V8-as motorral szerelve – profi pilótával a volánjánál sem képes sokkal jobb időre.

Ulrich Hackenberg, a márka kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetője így nyilatkozott: „ez az eredmény igazolja a fejlesztési csoportunk igen magas szintű képességeit az önvezető autók terén. A jövőben mindennek nagy hasznát vehetjük majd a sorozatgyártású megoldások elkészítésénél, főleg ami a precizitást és a teljesítményt illeti.” Az Audi szerint a versenypályás tesztelés az egyik leghatékonyabb módja a fejlesztésnek, hiszen az ilyen határhelyzetekben tudják legjobban megfigyelni, hogy a rendszer miként reagál a kritikus, hirtelen fellépő problémákra, ezzel kizárva minden lehetséges hibát. A gyakorlatban például az ilyenkor begyűjtött adatok nagy segítségükre lesznek a mérnököknek a veszélyhelyzetekben fellépő elkerülő manőverek megvalósításánál.

Ahhoz, hogy az átépített RS7 sikeresen fussa meg a gyorskört, rengeteg feltételnek kellett fennállnia. A négykarikásoknál csak Piloted Driving névre hallgató autonóm vezetési rendszerhez hajszálpontos GPS adatokat kellett továbbítani az autónak, méghozzá wifin keresztül. Ezzel párhuzamosan a jármű háromdimenziós kamerarendszerrel pásztázza a pályát, melynek adatait folyamatosan dolgozza fel és tárolja, ezzel lehetővé téve, hogy centiméteres pontossággal mozogjon a versenypályán, amire szüksége is volt a jó idő eléréséhez.

A négykarikások első, az évtized végére elkészülő, Piloted Driving rendszerrel felvértezett autója először csak az autópályákon lesz képes önállóan cselekedni. Ugyanakkor a gyártó már így is rengeteg olyan extrát kínál majd, melyek nagyban hajaznak az önvezető autók rendszereihez, ami nem is csoda, hiszen hasonló technológián alapulnak. Ezek a frissített A6-osban és A7-esben mutatkoznak majd be: ezentúl elérhető lesz aktív holttér figyelő rendszer, aktív sávtartó asszisztens és adaptív tempomat is stop&go funkcióval, mely dugóban például önmagától képes lassítani és gyorsítani az autót, beleértve a megállásokat és az elindulásokat is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.