A következő generációs, MFA2-es platformra készülő GLB kompakt modellről meglehetősen ellentmondásos információk érkeznek. Ha mindet igaznak vélnénk, akkor a G osztály külsejével, a B osztály arányaival és a GLA dinamikájával rendelkező típusra várhatnánk, amely akár hét személynek is helyet kínál. Ezzel gyakorlatilag teljessé tettük a zűrzavart, így nem árt egy kis tiszta vizet önteni a pohárba. A dimenziók miatt a hétüléses kialakítástól valószínűleg már most elfeledkezhetünk, az az M osztály kiváltsága marad.
A GLA dinamikáját a B-osztály méreteivel nem más, mint a GLA képes hozni, nagy testvérnek viszont ott van a GLK, ami a G osztály külsejét örökölte. Ezzel körbe is futottunk a csillagos márka aktuális emelt modellkínálatán. Hova férne be ide egy újdonság? Az X247-es kódnéven futó projekt vagy egy, esetleg két modell helyét veheti át (például a GLK és a GLA közötti úton járva), vagy még jobban lefelé nyitva kis crossoverként bővíthetné a Mercedes vagy a Smart kínálatát. Ez utóbbit igazolják azok a hírek, amelyek a Renault háromhengeres motorját emlegetik beszállóként, hiszen a 0,9 decis, turbós egység 90 lóereje egy nagyobb autóba már nem lenne elegendő.
Viszont erre cáfol rá a hír, miszerint 272 és AMG verzióban akár 380 lóerő is beférhet a GLB lemezei alá. Mit tudunk tehát biztosan? Azt, hogy valamit főznek a Mercedes–Benz boszorkánykonyháján és hogy más gyártókhoz hasonlóan a csillagos márkánál is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a költséghatékony, alapból elöl hajtó modellek.